ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Långa dagar, mycket drömmar, för många tankar och svåra val

Publicerad 2013-09-03 21:07:08 i Allmänt,

Humm...
 
Skolan har exploderat igång. Många timmar har fått läggas på läsande, uppgiftslösande och ja. Komma igång igen. I ett jävla tempo! Igår var depressionen ett faktum, här i höstruggiga, regniga Lund. Kursen vi läser nu gav mig inget bra förstå intryck, jag känner mig faktiskt väldigt omotiverad inför min utbildning just nu. Det går inte att ställa om huvudet lika lätt från "svårt/jobbigt/tråkigt" till "helt okey/intressant". Det känns mer som en tyngd som håller mig nere, som tvingar av mig alltför mycket tid och energi från mitt övriga liv. Och Lund. Ärligt talat, jag är så himla trött på den här staden just nu. Snuttegull, studentstad och allt det där i all ära, men just nu känns det mer som ett par urväxta byxor: skavande. 
 
Igår såg jag en lapp i skolan om utlysning på sista restplatserna inför vårterminens utbyten. Och mitt i den där deppigheten tändes ett litet ljus, en dröm som sömnigt vaknade till liv. Resa! Igen! Ja! Såg vilka platser som fanns och blev eld och lågor över Edingburgh. Det kändes som att vi klickade direkt, jag och den där staden jag inte vet så mycket om. När jag googleade bilder senare blev jag kär. Sedan såg jag att det bara finns platser för ETT ÅRS studier. Inte en termin. Så... Tveksamt. Det finns andra platser jag kan tänka mig möjligtvis... Kanske. Som gäller en termin.
 
Samtidigt. Jag har drömt så länge om att bo själv, rå om mig själv och ha ett rikt liv. Som vuxen. Det har jag aldrig haft hittills, sjukdomen tog den tiden ifrån mig och förvandlade den till ett ensamt helvete. Nu är det den nya Emma som ska bo ensam i så fall, i Malmö. Nära fina älskade vänner, på en ny kurs (någonting!) inom något intressant område, och ja. Härligt. Annorlunda och tomt eftersom sambo är iväg. Men ja. Ännu en dröm liksom. 
 
Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra!
Men jag tror att jag kommer att komma fram till ett beslut rätt snart, 
som jag kommer anta är det bästa för mig och köra på det. 
Oavsett vad så vet jag att jag kommer ha en underbar vår.
För mitt liv med mitt friska jag är mestadels det, underbart. 
Även om det regnar vissa dagar, så var det faktiskt vacker sol idag.
Vacker, varm sol!

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2013-09-06 15:51:44

Jag tror att jag såg dig idag på stationen i lund. Hade du en dösöt röd klänning med vita prickar och rött läppstift? :)

Svar: jaa! :D åhh, hälsa nästa gång!!!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela