ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Valborg, idag, trötthet och knäont!

Publicerad 2013-05-01 19:20:00 i Allmänt,

Hoppas ni alla hade en riktigt fin Valborg!
Det hade jag!
 
Runt ett stack jag och sambo in till stan, köpte med oss falafel och satte oss i Botaniska. Mumsade med varsin kall öl och väntade in några vänner som också hade picknick. Tiden flöd iväg där i solen, runt fyra åt vi glass på Stortorget, förfasade oss lite över allt drägg som var ute på stan (lunchtid för stadsparksfirarna?) och smet inom en klasskompis fest. Satt bredvid en dunkande högtalare och såg mest på varandra, pussades lite. Höll handen. Drack en öl till. Fnissade lite åt musiken och sedan smet vi hem för att vila oss lite inför grillningen på kvällen...
 
Lite över sju vaknade vi med ett ryck i sängen och kom snabbt fram till att vi inte skulle iväg någonstans alls, haha, så trötta och lite bakis. Istället masade vi oss iväg och handlade, gjorde kycklingwraps vi åt i soffan framför TV:n. Spelade lite backgammon, kramades och lade oss tidigt. Precis lagom!
 
Idag skuttade vi upp vid tio, sedan såg vi Stefan Löfvens tal på Stortorget vid elva. Även om jag inte är socialdemokrat njöt jag ändå av den där hoppfulla stämningen som ofta infinner sig vid första maj:tal. Efter det strosade vi bort till vita huset och satt framför fontänen. Smet hem innan en orkester började spela för att vi var hungriga. 
 
Väl hemma fixade vi lunch och satte oss sedan på balkongen i solen. Det har verkligen varit helt underbart väder idag!!! Och ja. Där har jag tillbringat dagen, i stort sett. Pluggat lite, dammsugit en runda och handlar lite. That's it. De senaste dagarna har jag haft ont i mitt högra knä, jag tror att mina leder inte riktigt har hängt med i den ökade träningen på sista tiden. Så jag har ordinerat mig själv vila nu några dagar, imorgon funderar jag på att gå på veckans första pass. Skönt. Ingen ångest. Bara naturligt. 
 
Dessutom har jag varit så jäkla trött de senaste dagarna! 
Nej, det har inte med maten att göra. 
Nej, det har inte med träningen att göra. 
Kanske solen?
Kanske menstruationscykeln?
Jag vet inte. 
Men jag har som sagt ordinerat mig själv vila. 
Och det går väldigt lätt när det är soligt och härligt!

Istället har jag haft lite telefonkonferenser med vännerna, det är så härligt att prata med de där fina människorna! Nu börjar solen gå ner: jag ska sätta mig på balkongen igen och njuta av utsikten. Sedan lägga mig tidigt och vila bort tröttheten!
 
Kom ihåg: om man är väldigt trött eller har ont någonstans gör man sig själv en björntjänst genom att fortsätta envisas med att göra allt man gör i vanliga fall. Att man känner trötthet eller ömhet beror på någonting, och det där någonting ska inte avfärdas hur som helst!

Kommentarer

Postat av: Din älskling

Publicerad 2013-05-01 19:23:44

"Så jag har ordinerat mig själv vila nu några dagar, imorgon funderar jag på att gå på veckans första pass." - Du tycker inte att det här låter paradoxalt gumman? :)

Svar: hahaha, något kanske... men jag ordinerade mig det här i söndags... <3 haha
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela