ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Shopping, knäont, lite tjafs och mycket sol!

Publicerad 2013-05-02 22:27:16 i Allmänt,

Sammanfattningarna blir bara längre och längre, haha!

Först och främst kan jag erkänna att både min fina sambo såväl som mami uppmärksammande min "ordinerade vila" i och med att jag tränade idag. Med vilan menade jag att jag vilade måndag-torsdag, jag trodde verkligen att knät skulle kännas bättre idag. Icke. Skuttade runt på gympa-passet och tillslut insåg jag att jag bara skuttade på vänster ben. Såg att det var en kvart kvar på passet och ja. Gick hem. Punkt. Man ska inte träna när det gör ont någonstans!
 
Tidigare idag var jag och sambo på konkursrea och fyndade. Jag fick en stark obehagskänsla av att vara i affären, visst känns det skumt när vuxna människor blir lite smått aggresiva och allmänt buffliga? Välter högar med kläder, tränger sig framför varandra. "Sådär får man ju inte göra" stod jag och tänkte. Kände mig som en naiv femåring. Nåväl, vidare till mina fynd!
 
Alltså, ett par härliga svenska clogs (jag är såå svag för söta träskor), en härlig vit herrskjorta, mjuka höga short, tåv par träningsbyxor i olika längd och en träningströja. Prislapp? 750 kr!!! Även om bufflandet tärde en hel del på mig och sambo lyckades vi hämta krafter hemma med en rulle ballerina och kaffe efteråt. 
 
En hel del pluggande. Sitta på balkongen i solen med sambo och "träna självförtroende" inför kommande bikinisäsong. Det värmer i hjärtat varje gång sambo påpekar vilken fin kropp jag har nu. Fast jag jäser i balkongsoffan härligt vinterblek och något obekväm. Jag tänker ta hem den där segern mot ätstörningen, jag tänker inte skämmas i sommar. Inte ett smack. Så: tanketräning och suga i sig komplimanger som små karameller!
 
Imorgon är det tydligen fredag, jag och sambo trodde att det var onsdag idag... Sambo ska bort på kvällen, jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska hitta på. Men det känns okey, hur det än blir. Underbara känsla!
 
Som om det inte räckte med sol, mys och allt så kommer jag hemlinkande från Friskis och ser sambo genom köksfönstret, tappert kämpandes med kvällsmat!!! GAAAH! LYX!!! Skuttar in, vårt tidigare tjafs och det onda knät nästan glömt och åh. Fina fina sambo. Ivägskuffad ut ur köket för att bara vila tills maten är klar... Ibland känner jag mig rikast i hela världen!
 
Men nu: sängen!
 
Sov gott alla fina fina läsare, 
tack för kommentarerna angående förra inlägget!
 
Det går att bli frisk och fri!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela