ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Så kom idag

Publicerad 2013-05-14 22:28:25 i Allmänt,

Efter regn...
så kom solen tillbaka. 
Inte bara rent fysiskt, vädermässigt. 
Utan även humörsmässigt!
 
Dagen idag har varit så himla härlig. I all sin enkelhet. Först ensam på förmiddagen, fick undanpluggat en hel del. Strosade lite här hemma, drack en kopp rabarberkalas-te och sedan kom sambo och pussades med mig innan jag åt crepes till lunch. Sedan behandlingssamtal klockan ett, A är underbar och tillsammans kunde vi lägga pussel med orsak-konsekvens. Jag lär mig fortfarande så otroligt mycket om mig själv!
 
Efter det ringde jag om jobbet i Norge och har ni fått en bekräftelse på att jag har fått jobbet: den 20 juni ska jag vara där..! Sedan träffade jag A, fina älskade vännen A! Åt falafel i solnedgången och gick på Kino. Satt med varsinn godispåse á la Candy People, ensamma i salongen och såg Djupet (nej det är ingen porrfilm, det är en isländsk film baserad på en sann historia om den enda överlevande sjömannen efter att en fiskebåt förlist). Riktigt bra. Superbra att få lite perspektiv också, och innan det ha ventilerat ditt och datt med A, som bara kramar och förstår. Innan det fick jag en present också:
 
Gaaaah! Som jag har suktat de muggarna!!! Nu är det en kompismugg, A har en likadan. Att dricka te ur när man har en känner-sig-ensam:dag!!!
 
Innan jag träffade A var jag och sambo på Malmborgs och fyndade kaffe. I hyllan stod såklart något jag bara var tvungen att köpa:
 
 
Nu är det min nya vattenflaska, hahaha. Traskade hem i den fina kvällen vid nio, pratade med en vän och njöt av att veta att jag skulle hem till sambo och att mitt liv är så himla fint egentligen. Jag hatar när jag glömmer bort det. Så det är tur att det finns alla dessa underbara människor överallt som kan påminna mig om det <3

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-05-15 07:52:51

Tror att när livet är tufft/tungt så måste vi försöka påminna oss själva hur bra vi egentligen har det. Alltid efteråt (när det känns bättre igen) så är det lätt att hitta det positiva - skulle kanske skriva upp det på en lista och ta fram den när det känns hemskt! Glad att det vände snabbt för dig
Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela