ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Imorgon: LONDON ! ! !

Publicerad 2013-05-15 12:56:00 i Allmänt,

Skolan är över för idag,
vi har kört igång med tvätten här hemma.
Solen skiner, jag slank inom St Jacobs stenugnsbageri och köpte med två kardemummabullar hem till eftermiddagsfika!
 
Imorgon klockan 19:00 går planet!!! Vi ska bo hos min farbror i Chelsea, och stannar där tills på tisdag. FEM dagar i London! Fem dagars semester! 
 
London är verkligen en av de bästa städerna i hela världen. Och jag förstår varför så många flyttar dit. Jag har försökt åka dit minst en gång om året tidigare år och nu ska det bli så kul att visa sambo mina favoritställen! Som jag har längtat!!! De två böckerna vi lånade på bibblan om London ligger här hemma på soffbordet och efter söndagens helvete så känner jag verkligen att jag behöver lämna böckerna hemma, ta sambos hand och strosa i underbara London. Äta gelato, dra ut i Soho och åhhh!!!! ALLT!!!!
 
Så, världens gladaste Emma ska försöka plugga undan en hel del idag. Tänk vad mycket lättare det känns när jag vet att imorgon hämtar jag upp väskan ur förrådet och sedan är det bara att räkna ner timmarna..!
 
Underbara A är faktiskt bäst i världen att vara vän med, på många många sätt. Men ett av dem har jag inte tänkt på: hon utbildar sig till sjukgymnast. Och på grund av mina knän så har jag avhållit mig från att träna förra veckan. Och saknat det, grymt mycket. Knäna har molat, värkt och jag antog att det var på grund av att jag hade mens. Tydligen kan man få mensvärk i knäna (?!?!?!?!) men jag har aldrig haft det tidigare. Efter att jag provade att träna nu i måndags så fick jag lite ont igen. Vafasiken liksom!!! Varför???
 
Enligt A tar det längre tid för senor och leder att hänga med i ökad träning än det gör för våra muskler som alltså byggs upp snabbare. Följden av detta är att lederna ligger cirka sex veckor "efter" i utvecklingen och stärks långsammare. Så till alla er som har börjat träna: om ni får ont, har ni antagligen överbelastat lederna lite. Då är det vila som gäller, sedan succesivt sätta igång igen. Ha aldrig ont när ni tränar! Det är fel!!!

Nu ska glada tjejen dricka te ur sin nya älskade tekopp och just det ja... plugga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela