ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Helt slut efter Lundaloppet!

Publicerad 2013-05-11 19:57:00 i Allmänt,

Nej, jag sprang inte,
men sambo gjorde..!
 
Lite efter tolv kom sambos två bröder hit, käkade, peppade och stissade upp varandra. Pinsamt nog var jag nästan lika nervös som de var, även om jag planerade att sitta på Idrottsplatsen och lugnt invänta sambos målgång med en god bok... Det blev inte riktigt så! Vi strosade iväg och kom i lagom tid till starten där jag pussade sambo och gav honom en lycko-klapp på rumpan (nådde inte att sparka). Sedan kom "svärfar" och mötte upp, vi strosade bort till Grand där vi kunde få en glimt av dem efter de första fyra kilometerna... Spänd! Helspänd! Verkligen, stod redo med kameran och spanade koncentrerat. Med den där lilla förväntansfulla klumpen i magen, "snart kommer han!!!". Sambo gjorde en strålande insats, jag är så stolt och imponerad!
 
Ikväll gjorde jag hemgjord pizza till oss, vi somnade nästan på sängen runt fem så jag kände att vi behövde energipåfyllning. Jag börjar förstå det där med sympati-gravida män!
 
Pizzan blev verkligen jättegod och det är ju så mycket lättare att göra pizza än man tänker sig. Med egen jäst-deg och allt! 
 
Före ugnen..!
EFTER ugnen!

Mätta och nöjda sitter vi nu i soffan, strax sätter vi på kvällens långfilm Amadeus (som sambo inte har sett, hur kan man ha missat den klassikern???). 
 
Hoppas ni har en fin lördagskväll:
för det kommer jag att ha!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela