ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Fredagen som bara gick!

Publicerad 2013-05-11 11:14:50 i Allmänt,

Fina fredag!
Gruppmöte, och gissa vem som hade bakat kladdkaka med valnötter till oss? Jag! Stolt, fint ögonblick. Efter det cyklade jag in till stan där sambo mötte upp med utflyktsväska: filt, kaffe, två block och pennor. Vi strosade på lite ärenden (sambo ska springa Lundaloppet idag!), sedan köpte vi falafel och satte oss på bästa platsen i Botaniska:
 
 
Där under satt vi och mumsade, skrattade och pussades lite innan vi satte oss med ryggarna mot stammen och varsitt block. Härliga, härliga känsla av att ligga på sambos arm sedan, se upp genom blommorna och grenarna och känna hur fint allting är.
 
Efter det gick vi och köpte glass (Glasskulturen, igen), satte oss vid Domkyrkan och pustade ut efter många timmar ute. 
 
Jag lade mig ner i sambos knä och slappade. Det är något visst med den där kyrkan ändå...
 
På kvällen var vi på K:s födelsedagsfest i Malmö. 
Det var mysigt, fina människor!
 
Nu ska jag mysa med sambo innan han ska slita ut sig..!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela