ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Fina våriga Lund!

Publicerad 2013-05-05 16:36:54 i Allmänt,

Efter att ha ätit frukost cyklade jag och sambo in till stan...
Gaah, vad det är fint nu!

Vi gick till Botaniska och strosade, gick förbi AF-borgen och bara njöt. Näsan kittlade av allt pollen som flyger runt men det är det värt: vår, vår, vår!
 
Fina magnolior, Lund är verkligen magnolians stad!
Utanför Palaestra
Avsatsen framför Vita huset
Praktbygge..!
Nöjd tjej framför rhododendron-buske i Botaniska!

Och allting känns ju roligare, lättare, bättre nu när solen är här. När man drar på sig en tunn jacka, tygskor och travar iväg. Kan sätta sig egentligen nästan var som helst och bara njuta. 
 
Människor överallt, det märks lika mycket på dem som på naturen att det är vår. Folk gör saker utomhus, fikar, pluggar, solar, snackar, picknickar...
 
Ikväll ska vi se partiledardebatten klockan åtta, ska bli spännande (förhoppningsvis). Innan dess blir det pasta med egenplockade trattkantareller och spenat! Om Emma får bestämma.. ;)
 
Hoppas ni har haft en fin söndag, 
och laddat solsken. 
För även om jag har en hejdundrande PMS känns allting faktiskt sådär härligt lätt. 
Varmt, skönt och "det ordnar sig"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela