ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Omställning, tomhet, sorg, kärlek, mummel, trubbel, straffrätt, Malmö, bästis, vänner, saknad

Publicerad 2013-03-18 20:13:48 i Allmänt,

Och jag kan fortsätta hur långt som helst. 
I alla fall: jag har flyttat in i rummet här i Malmö. Allt är egentligen supermysigt, jag invigde rummet med bästis, en flaska vin och italiensk middag. Drack te och pratade med roomiesar till alldeles för sent. Kunde inte somna, tog en copiklon mylan och däckade med en äcklig eftersmak i munnen. Idag, skola. Sambo. Jag saknar honom jättemycket... Lunch med pappa på Wasabi, lite till skola, lite till sambo, innan jag tillsammans med 6 kg skollitteratur åkte tillbaka till Malmö. Blev uppmött på Triangeln av fina E som hjälpte mig att kånka hem "kalaset". Slänga i mig mellis, läsa lite tidning, sedan gympa på Friskis med bästis. Hem. Köttbullskalas, dvs. hemgjorda köttbullar med potatismos, ärtor, brunsås och rårörda lingon. Paltkoma. Sambo svarar inte. 
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva här, fortfarande. Jag lever, jag mår väl helt okey. Maten går i alla fall bra. Det finns inte plats för den ångesten nu, inte de tankarna. Mat kan inte uppta en så stor plats i mitt liv, inte nu.
 
Snart är det lite mys-TV:slöande här, försöker umgås med de andra och kommer på mig själv med att skratta med hela magen då och då. 
 
Jag är bara lite ledsen.

Kommentarer

Postat av: annii

Publicerad 2013-03-18 20:35:39

och det får man lov att vara. helt utan att man måste veta varför och helt utan att man måste göra ngt åt det. man får lov att bara vara ledsen. ibland bara måste man vara lite ledsen. kom bara ihåg all kärlek som finns runt dig avsett vad. love you dear.

Postat av: C

Publicerad 2013-03-18 22:47:34

<3
Jag har vart ifrån min andra hälft så mycket de senaste två åren. Det har alltid varit val som vi gjort själva, inte för att styrka förhållandet i sig men för att styrka oss själva och göra det, well, rätta. Förra året åkte jag runt europa utan honom, var borta i 4 månader, kom hem och jobbade på en gård utanför stan hela sommaren och vi sågs knappt, efter det flytt till ett nytt land tillsammans men olika städer och vi sågs, typ, varje helg. Och nu är vi i olika länder igen på grund av jobb och ditten och datten.
Det är sjukt, jävla svårt. Dagarna går ju framåt men jag ljuger om jag säger att jag inte saknar ihjäl mej på honom.
jag vet att våran situation inte är exakt likadan men det viktigaste av allt är att skulle jag till exempel inte åkt runt i europa så skulle jag ha missat så mycket. Även om man är två så är man också en och man får inte glömma bort sig själv.
Och det viktigaste av allt, efter det här finns det ingen som jag uppskattar mer, ingen som finns där för mej på samma sätt som han är, även om man inte kan se varandra eller röra vid varandra. Varje samtal och varje ord betyder lite mer än annars. Och klarar man sig igenom det så klarar man förbannat mycket. Och även om man inte gör det så har du gjort något som är viktigt för dig, och det är, som sagt, alltid det viktigaste.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela