ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Mycket plugg, lite tankar

Publicerad 2013-03-12 22:06:26 i Allmänt,

Hej alla fina!
Ex-tentor, morgonpromenad i solen, biobesök och sushiheaven med sambo. Och nu, helt färdig i soffan... Intensiva dagar!
 
Men snart är det fredag, snart är det dags för tentan. Och på lördag flyttar jag ner till Malmö. Det finns en liten klump i halsen, även om det bara rör sig om två veckor. Packa? Nä, inte än?
 
En fin bästis hörde av sig, vi ska leka på söndag i alla fall. Det känns så underbart att vi kommer bo några hundra meter ifrån varandra, gaaaaaah!!! <3
 
Tiden i Malmö ska verkligen ägnas åt MIG! Vad jag vill, vad jag känner, mina tankar och mitt mående. Mycket bästis tid, ja mycket kompis-tid, med de där av mina vänner som jag verkligen trivs med! Träning på friskis, deg-häng i soffan, kaffe-häng i köket med mina "roomies" (dvs, K och E som jag verkligen tycker om). 
 
Men det är klart att det känns jobbigt att lämna "hem" och sambo. Vi har aldrig varit "ifrån" varandra så här länge, och även om vi ses i skolan på dagarna är det verkligen inte samma sak som att vara här hemma tillsammans. Idag firade vi 1,5 år tillsammans..!
 
Fokus ligger i alla fall på tentan på fredag, det är faktiskt lite skönt. Nu ska ett sista pluggryck göras, sedan är det sleepy-time!
 
Hoppas ni har det bra alla, 
jag håller lite koll på era bloggar ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela