ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Mer påsk !

Publicerad 2013-03-30 19:11:33 i Allmänt,

Pappa lekte också påskhare:
Jag har nördat på Zeteo någon timme och fast jag är långt ifrån klar känner jag mig nöjd. Min viljestyrka och självdisciplin kan användas vid rätt genomtråkiga men nödvändiga saker, det är väl det den är bäst till egentligen. 
 
Nu vankas oxfilé med rotfrukter och mumsig sås á la mamma. Till mig puttrar kycklingfiléer i ugnen, det luktar sådär underbart gott som det bara kan göra när man inte lagar maten själv. Och när det är mamma som står i köket. Är ni också sådär speciellt svaga för eran mammas(/pappas) mat?
 
Egentligen tänkte jag sticka ut och springa en liten runda, jag är rastlpös i kroppen. Det känner jag när jag måste sitta still mycket, det där pirrandet i kroppen. Men idag är det inte läge, jag vill inte slita mig från familjen här hemma och det är rätt kallt ute. Ibland finns det helt enkelt inte plats för träning. Jag vet att det säkert passar bättre i veckan någon gång istället.
 
Sambo ringde, han undrade om han skulle slå till på ett våffeljärn för hundra kronor! Hell yeah! Åh, så imorgon när vi båda kommer hem igen vankas det våfflor till kvällsmat... Lycka i smet-form?
 
Kvällen kommer spenderas i min fina familjs närhet!
Vad gör ni ikväll?
Oavsett vad ni gör eller inte gör: se till att ha en bra kväll!

Kommentarer

Postat av: Olivia

Publicerad 2013-03-31 11:45:36

åh vilket fint ägg! Känner lite samma med far/morföräldrars mat. Vad som helst blir godare när det kommer från dem :)

Postat av: Beatrice

Publicerad 2013-03-31 15:58:31

GLAD PÅSK PÅ DIG SJÄLV FINASTE, BÄSTA, SNYGGASTE, EMMA!!
Stora kramisar <33

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2013-04-01 21:27:30

Glad påsk i efterskott fina du! :-D Beundrar ditt fighting-mode! hejjar på dig! :) kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela