ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Livtecken

Publicerad 2013-03-25 07:52:19 i Allmänt,

Jag lever!
Jag svälter inte mig själv,
jag hetsäter inte.
 
Stundvis mår jag riktigt bra tillsammans med vänner. Men resten är en soppa. Riktiga problem, inte matproblem, problem som får mig att sova dåligt och gråta tills jag blir tom. Det är därför jag inte kan skriva så mycket just nu, jag inte skriva tomma ord här. 
 
Jag är bara så jävla ledsen.
Jag är bara så tom just nu.

Kommentarer

Postat av: annii

Publicerad 2013-03-25 09:24:53

Man måste tömma för att kunna fylla upp m nytt...kärlek kram o love you. Keep it up

Postat av: A

Publicerad 2013-03-25 17:38:25

; (
Kärleken som krånglar?
Livet & tid läker alla sår, men det tar sin tid och det är en svår bit innan man kanske mår bra igen. Men pepp & kram till tusen. <3

Postat av: Silverglitter

Publicerad 2013-03-25 21:09:16

Kramar!

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2013-03-25 21:17:44

styrkekram!

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-03-26 10:17:49

Stor kram <3

Postat av: Carro

Publicerad 2013-03-26 15:37:57

Hej Emma!

Jag har en fråga till dig angående överätning/ hetsätning. Jag haft problem med ätstörningar under många år. Anorexi och ibland även kräkts, men jag har aldrig hetsätit/ överätit tidigare. Senaste tiden har jag dock börjat känna ett stort sug efter att äta äta äta. Onyttigt och stora mängder. Jag har alltid haft en ätatdag i veckan, då jag ätit godis. Men på senare tid jag det blivit mer och mer den dagen och jag har mått både fysiskt och psykiskt skit i dagar efter. Varje gång lovar jag mig själv att det är sista gången. Men sen är suget ändå tillbaka. Jag har spytt enstaka gånger men vill verkligen inte fastna i det igen. Känner att det kommer va omöjligt att låta bli om det fortsätter såhär. Senaste veckorna har jag också varit nervös, stressad och väldigt rastlös, vilket gjort det värre.

Hoppas du har några tips.

Stor kram

Svar: Svarar i ett inlägg nu, FÖRLÅT för att jag inte har gjort det tidigare!
Stora stora kramar och massa styrka!!!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Linnéa

Publicerad 2013-03-27 18:31:15

Livet är tufft och jobbigt ibland. Men det kan också vara underbart, och jag hoppas att det blir det snart för dig återigen. <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela