ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Klockan tio, torsdag

Publicerad 2013-03-14 10:16:00 i Allmänt,

TJOHO!
Hurt-Emma har varit uppe sedan 07:15, för att se Beatrice Ask gardera sig mot Jonas Hassen Khemiris öppna brev. Besviken över hans frånvaro och över en ny konservativ påve räddade jag morgonen genom att baka scones till frukost, som jag och sambo mumsade på tillsammans med smör, ost och fikonmarmelad! För alla er som är matlagningsintresserade kan jag verkligen tipsa om den rosa-rutiga Hälsokokboken:
Och nej, det är inte en bantnings-bok. Det är mer eller mindre klassiska recept, med lita "nyare" råvaror, så som bulgur, quinoa, baljväxter etc. Vanliga normalportioner, inga 30g pasta här inte! Varför stå och slava i köket om man inte ens blir mätt?
 
Nu har vi gått en morgonpromenad ute i frosten, det är så härligt när solen ligger på och det glittrar överallt. Även om minusgrader i mars inte är en personlig favorit så får man väl ta det för vad det är: fin senvinter(/segvinter?)!
 
Idag blir det ett sista pluggryck nu på förmiddagen, sedan ska jag iväg på behandlingssamtal och sedan slappa. Faktiskt. Det är det bästa man kan göra, eftermiddagen innan en tenta. Bara låta kunskapen gro och sedan vila. Släpade oss upp tidigt idag, så att vi kan somna tidigare. Tentan startar klockan åtta imorgon, fem timmar senare är vi klara! En kort runda inom Ica sedan, och bunkra lite bra tenta-snacks.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela