ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Efter tenta-slappande!

Publicerad 2013-03-15 20:48:40 i Allmänt,

Klockan halv sju gick jag upp, 
klockan halv åtta cyklade vi iväg till Matematikhuset och skrev tenta i Processrätt och internationell privaträtt.
Klockan ett lämnade jag in tentan, lite senare anlände vi hem.
 
Den där känslan, av att vara KLAR!
Får passa på att njuta, för på måndag börjar nästa kurs och jag lär som vanlig börja med hundra eskalerande sidor efter mig..! Så en miniflaska mousserande kastades in i frysen, glas packades ner och efter lunchen gick jag och sambo ut i solen. Varsitt glas vin där i solen, varsitt block att skriva lite på. Fast mest låg vi och myste. TIlls det blev för kallt, då travade vi hem igen. Jag fick en impuls och ja, jag följde den. Ända till mataffären, till basilika i kruka, till mozzarella, till färsk svamp. Hjälp vad god mat vi har ätit idag!
 
Om Emma får bestämma: Pasta, med smörstekt svamp, lök och hemgjord broccolipesto, med stora mozzarellabitar och kall, färsk tomat i bitar!
 
Magen sjunger fortfarande "Hallelujah!". Och broccolipest kan vara det bästa jag vet till pasta! 
Recept? You bet!
 
Broccolipesto á la Emma!
 
En stor broccoli, micras och mixas till lite torr smet. 
I med två vitlökar, i med en stor näve valnötter (mums!), i med nästan en hel kruka basilika, släng på olivolja tillsammans med salt, peppar och lite citronsaft: super. Super-duper!

Ackompanjerat med ett glas kallt vitt vin och lite tomarer..! Nu står sambos bananglass igång och vevas i glassmaskinen, hahah, bananer med honung och turkisk yoghurt (+ vanlig yoghurt). Utmattade, två sälar i soffan? Nej det är bara jag och sambo..! ;)
 
Men innan det har vi lekt skattjakt (köpte varsin hemlighet i affären den andra inte fick se, jag ritade en karta till honom med lite ledtrådar och jag fick följa fem lappar för att hitta min). Och så har jag fått lite spö i Backgammon. 
 
Imorgon då? Jag vet inte. Men jag vet att det kommer kännas bra, vi har pratat så mycket om det här. Och dagen imorgon kommer spenderas med mamma, på fotoutställning på Dunkers i Helsingborg och sedan kvällsmys. På söndag är det dags att flytta ner till rummet i Malmö, samt träffa bästis. 
 
Vi tar det som det kommer, helt enkelt. 
För vad kan man annars göra?
Egentligen.
 
 
Hoppas alla ni har en fin fredag och alltså en bra inledning på helgen!!!!
Skickar lite sol till er!

Kommentarer

Postat av: Anne

Publicerad 2013-03-16 11:35:58

hej
Låter som en toppendag!
En fråga bara, varför flyttar du ner till Malmö ett tag?
Ha en underbar helg!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela