ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Dagarna som går

Publicerad 2013-07-02 21:41:05 i Allmänt,

Allt bara rullar på.
Tiden går så snabbt här, allt är så mycket och intensivt:
och jag trivs.
Jävligt bra!

Jag har träffat två supermänniskor, speciellt V som ja... bara är sådär som V kan vara! Jobb, sova, äta, umgås, gå promenader, fjanta runt, äta, sova, jobba. Typ. Det händer saker hela tiden, och jag kan nästan längta efter kvällen, när jag väl ligger i min säng, läser lite och hinner fundera igenom allt som hänt under dagen. Det här behövde jag verkligen göra. Det är som en liten pilgrimsfärd, fast ut i det där läskiga friska okända livet. Inte hemma, med trygghet och kärlek, nej utan ut i något helt nytt (på alla sätt) och landa på fötterna. Jag är så stolt över mig själv, den jag är nu och hur jag ser på mitt liv. Hur jag låter andra behandla mig (och framför allt: inte behandla mig!), den människa som jag numera låter nya personer lära känna. Ensamhetskänslan är inte lika närvarande hela tiden, även om jag tror att jag är en sådan där människa som kan känna mig väldigt ensam i mina tankar stundvis. Det är nog bara sådan jag är, nu handlar det i alla fall inte om någon mördande ätstörning utan nä. Det är nog bara lite deppighet som flyter in för att sedan ebba ut. 
 
Och jag ser så klart på livet jag lever hemma, det bra och det dåliga. Vad jag längtar tillbaka till och vad jag inser att jag måste ändra på. För att fortsätta må bra. För att fortsätta vara super-Emma. Precis som jag är, med mina goda och dåliga sidor. För det är en jäkla härlig tjej jag ser i spegeln nu, en vacker ung stark tjej som ler glatt tillbaka med hela ansiktet. Pigga ögon och en frisk stark kropp. Där är hela min resa och ändå inte. För det andra, det syns kanske lite, men man kan inte se den jag var längre. Kan inte jämföra med den stympade versionen av mig själv, när man ser mig nu. Jag glömmer bort det och ler lite när jag kommer på det, glatt ätandes en pizza eller något annat livsnödvändigt. 
 
Jag är lycklig,
jag mår bra 
och jag trivs jäkligt bra med mig.
Emma!

Kommentarer

Postat av: Han som vinner på backgammon

Publicerad 2013-07-02 21:54:08

Du är grym Emma!

Svar: <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: F

Publicerad 2013-07-05 17:42:18

Emma, tack. Kan inte säga så mycket mer. Tack för att du är klok, för att du tror och förespråkar friskhet.

Du får mig att inse att livet utan anorexia är så fruktansvärt fint. Och värdigt. Tack!

Svar: F!När jag började denna resan var jag livrädd, men ville prova något annat än ångest, smärta, rädsla och ensamhet. Så jag testade livet. Att bli frisk. Idag, inte ens ett år senare, så hade jag hellre dött än kommit tillbaka dit, till helvetet. Livet är till för oss också, minst lika mycket som för någon annan! Du är värd ett fint liv!
Stora kramar
/Emma
ungefaer.blogg.se

Postat av: EcoMaria

Publicerad 2013-07-06 19:04:31

Vilken underbar läsning Emma. Är så glad för din skull.
Många kramar till dig!

Svar: Åh, TACK! Verkligen, tack! Jag är så sinnessjukt stolt (och lite förvånad) över hur bra allting har gått :) Känns bra att dela med sig av det!
Stora stora kramar!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela