ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Slabbig lunch och trötta fötter

Publicerad 2013-01-27 19:15:53 i Allmänt,

Efter fem timmars jobbande: home sweet home!
 
Sambos tomatsoppa special (såklart, det låter mycket godare med ett "special"?) står på spisen, hembakade bullar tinas i micron och det är bara SÅ GÖTT att vara hemma nu. Ikväll ska vi bara se på film, fixa med lite tvätt (suck) och äta godis. 
 
Matspöket har faktiskt dykt upp idag, på jobbet blev det en varm macka med mozzarella, pest och kyckling. Gudagod men efter någon timme blev det en mudcake också. Och magen kände nog av laktosen i det där, aj aj aj. Uppsvulld och ångestfylld. Känner ni igen er?
 
 
Länge var jag väldigt laktoskänslig, ja nästan intolerant. Men det har gått tillbaka mycket nu, det enda jag har laktosfritt hemma är smöret faktiskt. Vanlig mjölk går bra om den är lite varm. Har ni också blivit laktoskänsliga? Min behandlare sa att det är vanligt om man har uteslutit mejeriprodukter länge. Dock har det blivit bättre för mig nu, som sagt, så misströsta inte även om ni också har råkat ut för det. Jag tror att man i många fall kan "vänja tillbaka" kroppen, i alla fall lite?
 
Nåja. Imorgon är det långdag i skolan, slutar kl 18 vilket inte är vanligt för oss jurister. Fast det vägrar jag att tänka på nu, jag blir bara stressad om jag tänker på kommande prövningar. Det är skönare att lägga fokus på nuet och pausa framtiden lite mentalt. Jag menar, det är inte lönt att gå och oroa sig för saker man inte kan påverka än så länge!
 
Nu serveras maten i alla fall!
 
Och jag vet att jag har varit jätteslö på att svara på alla era superfina kommentarer,
jag ska försöka hinna det sedan. 
Jag vill i alla fall att ni alla ska veta att jag läser dem flera gånger och mår superduper, 
ni är fantastiska människor!
 
 

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-01-27 20:00:31

Låter som om ni kommer ha en riktig toppenkväll du och din sambo:-). Jag har saknat dina inlägg i helgen. Men samtidigt så är jag så glad för din skulle att du verkligen lever och inte har samma tid att lägga på bloggen.

Stor söndagskram på dig finis!

Postat av: Sara

Publicerad 2013-01-28 09:19:08

Ta en dag i taget, om jag har en stressig period framför mig kan jag bli jättestressad lång tid innan och börja oroa mig. Försöker då att ta en dag i taget och se beta av det :)
Många kramar på dig!

Svar: Ja, det är verkligen den moderna gyllene regeln: en dag i taget! Ibland benar jag till och med ner det till en timme i taget om det är en lång dag med mycket att göra. Men ibland glömmer man sig.. !
Stor kram!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela