ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Skit-dag

Publicerad 2013-01-10 18:59:26 i Allmänt,

Japp, that's right.
 
Skit. 
 
Allt känns fel. Jag drömde långa hemska drömmar i natt, jag var förlamad och kunde inte ens lyfta mina fingrar. Kroppen var som betong och jag vaknade av att tårarna rann i morse. 
 
En mysig frukost med sambo, fina kramar och kärlek. Sedan stressiga timmar på jobbet, vara glad-glad-glad, trevlig "hej" stort leende, kaka, kakor, bakelser, grädde. Trött. Så jävla trött!
 
Uppsatsen är inte klar än, den ska in imorgon bitti. 
 
JAG är inte klar än. Idag har kroppen bara känts stor och klumpig. Jag tycker den är fin: men det känns konstigt att bo i den. Den där frånvaron, den där avsaknaden av att känna MIN kropp. Den förvirrar mig. Och jag står och ser på mig själv i spegeln och det är inte jag. Det är någon vacker människa, men det är fan inte jag. 
 
När ska jag börja känna mig hemma i det här? När ska jag bara kunna slappna av, när ska jag sluta känna mig sådär fruktansvärt obekväm som jag gör vissa dagar? Jag vill verkligen tro det, att det kommer. Tiden har gjort udnerverk med allt annat. Men när jag är där i drömmarna vet jag ingenting. När jag vaknar känner jag mig tung och klumpig. 
 
Jag vet inte vad jag ska göra. Så jag gråter.

Kommentarer

Postat av: annii

Publicerad 2013-01-10 21:29:33

O gråt är förlösande. Ibland det bästa som finns. Som att tårarna tvättar ögonen o världen är mkt klarare efteråt. Kram igen

Svar: Jaa, så blir man lite skönt seg-trött! Ska krypa ner i sängen snart och läsa lääänge !Stor kram och god natt sen ;)
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela