ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Lila ris och impulsklippning

Publicerad 2013-01-03 14:56:43 i Allmänt,

Ja, det är sant. 
 
Det går att koka lila ris, se här bara:
 
"Trixet" var tydligen att blanda lite svart ris med vanligt basmati. Piffigt va? Jag höll själv på att få en liten chock när jag lyfte på grytlocket. Men det syntes inte så mycket när jag hällde på korv straganoff-såsen ;)
 
Nu har jag varit på gymmet en snabbis, det var en konstig impuls som kom upp. Så nu ska jag snart käka havregrynsgröt med kesella som mellis och sedan *trumvirvel* in till stan och klippa mig! Sjukt länge sedan jag gick till frisör, det är alltid mamma eller sambo som klipper mig (och jag själv) Hoppas ingen av mina privata frisörer blir stötta, men jag känner att något behöver ändras lite. Och det är faktiskt gudomligt mysigt att sitta hos en frisör som petar runt i ruffset, med en dålig blaska stadigt i nävarna. Ahhh! Det ska bli, som vi säger i Skåne, najs ;)
 
Innan det ska jag verkligen försöka skriva liiiite i alla fall på uppsatsen, så det är bäst jag börjar nu! 
 
Utvärdering ikväll på indiska maten kommer :)
 

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-01-03 15:27:21

Jag håller med, det är allt lite lyxigt att få håret fixat hos en frisör. Visa gärna en bild sen :)

åh! Måste testa lila ris! Man äter ju faktiskt med ögonen oxå och de där var himla himla fint!

Svar: Hahaha, visst var det?Ja, jag längtar lite!!! Hoppas det blir bra bara, lägger upp en bild senare :S håll tummarna...
Tror du inte att man kan få lite röd/rosa färg också om man blandar rött ris med basmati?! Måste prova!
Kram
ungefaer.blogg.se

Postat av: Tic Tac Toe

Publicerad 2013-01-03 19:23:59

Jag blir klippt av min mamma men bleker mitt hår hos frisören och det känns så lyxigt att gå till en frisör som tar hand om en :)

Hoppas att det blir ett bra resultat!

Tack för peppet, ska försöka att inte ta så hårt på återfallen och inse att det inte är lätt att sköta den biten när det är en massa stress runt om en.

Lycka till med uppsatsen! Vilken nivå är det på och vad skriver du om? :) Juridik är intressant! Ingick en termin juridik i mitt program och den terminen var den mest lärorika! :)

kram fina du!

Svar: Sötnos!Min mamma får också rycka in ofta, men det kändes så skönt att sitta och bli tvättad och trimmad, haha, och lite nya ideer!

Du, det är ingen fara. Man behöver stöttande och lite mer objektiva ord när man har de där satans bakfallen, man är så inne i all besvikelse och dåligt mående! Jag är så imponerad av dig, glöm aldrig det, och tror stenhårt på dig även när inte du gör det!

Jag ska börja termin 5 nu, och tro mig, haha, alla som har någon termin juridik gillar det jättemycket, men när det är hela tiden...lite väl mycket detaljreglering ;) Nu skriver jag en mindre uppsats i skatterätt, om tilläggsköpeskilling i ett nytt HFD-mål. En liten gäsp? ;) Vad pluggar/har du pluggat?? Och var?

Stor Kram finis!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Cecilia

Publicerad 2013-01-03 20:46:22

Haha. Min syster kokade BLÅTT ris för ett tag sedan. Hur då? Karamellfärg såklart ;) Haha.

Sv: Tack för tipsen! :) Sådant brukar funka för mig :) Tänka fina, positiva tankar och drömma sig bort.

Ha en fin kväll. Stro kram!

Svar: Hahaha, karamellfärg är SÅ nostalgi för mig, vi brukade ha grön mjölk hemma och rött potatismos (="monstemiddag!").
Drömma sig bort ja, det är härligt när man håller det antingen helt abstrakt eller rätt nära. Om man tänker liiite längre bort får jag ofta lite framtidsångest ;)
Ha det så bra nu, stor kram!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela