ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Hemma hos mami!

Publicerad 2013-01-20 17:17:17 i Allmänt,

Hej alla fina!

Lunchen hos pappa blev inställd, minsta lillasyster hade tydligen fått vinterkräksjukan :( Istället tog jag, sambo och en vän en lång promenad ut i vintersolen! Underbart!!!
 
Sedan tog vi tåget till Helsingborg och fick skjuts hem hit: där väntade en härlig Emma-kaka och fina presenter!
Och det slog mig, det här är första gången jag äter av kakan på min födelsedagsfika sedan jag fyllde sjutton..! Så jag tog en liten bit till och bara njöt, kanske mer av känslan än mammas i och för sig underbart goda kaka. Njöt av friheten, av friskheten. Gemenskapen jag har nu med min familj, alla är bara glada och babblar på som vanligt. Inga oroliga blickar. Inga konstiga frågor. Inga tystnader när jag går på toaletten. Bara familjekärlek. 
 
Nu vankas det sushi, alla står på olika "stationer" i köket och jobbar... Jag däremot sitter och latar mig lite i soffan. Fyller man år, så fyller man år, right? (Även om det inte är förrän på tisdag)
 
 
 
Snart är det dags att njuta av "vårt" arbete, haha. Ibland glömmer jag av hur sjuk jag faktiskt har varit, och även om det såklart kan vara "farligt" att glömma för snabbt på grund av återfallsrisken, så är det skönt dagar som denna. För det finns ingen sorg i mig när jag sitter och äter tillsammans med alla de andra, samma mat och fri från tankar. Det finns liksom inte plats. Minnena får ta en paus, åka på semester och så ses vi igen någon annan dag. Det vet jag. Men inte just nu. Just nu mår jag bara bra tillsammans med mina nära och kära. 
 
Och det hoppas jag att ni också gör idag: mår bra!
 
Stor kram och en del av min lycka till alla er!

Kommentarer

Postat av: annii

Publicerad 2013-01-20 17:42:51

Massa massa massa galet många GRATTIS till dig och ett extra för att du kan njuta fullt ut av DIN dag. BARA Emma, inte ngn jäkla ÄS som stjäl minuter och timmar av DIN dag.
Önskar att jag, nästa år, får fira med dig.

Pusse och du, be proud! Vackra vuxna KVINNA!

Postat av: beayourdreams.blogg.se

Publicerad 2013-01-20 18:16:03

DU är så himla stark och så otroligt bra! Passar på att säga grattis idag ändå, raring. Du är så himla BRA! <3

Svar: <3 <3 <3 !!!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Elin

Publicerad 2013-01-20 19:12:32

Blir så glad och lycklig av sånt här. För det är så det ska få kännas!!

Du är så stark, fin och modig! Heja dig! Kram <3

Svar: Tack finaste bästa Elin! <3
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela