ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Helt ärligt!

Publicerad 2013-01-21 13:50:27 i Allmänt,

Jag har lovat att vara ärlig.
Det tänker jag vara också!
 
Idag har varit en jättejobbig morgon. Varför? Jo, för att det var skola igen! Under lovet har jag gått upp till normalvikt och jag kände det så tydligt i kroppen. I betraktarens öga. Under min tid i klassen har jag legat på en riktigt stor undervikt och utåt sett varit en lycklig människa. Nu kommer jag tillbaka med nyklippt hår och.... tjocka ben. Någon liten finne. Svettas när jag blir varm. Lite mjukt på magen. Kinder...
 
Jag når inte runt mina lår med båda händerna nu, det gjorde jag med lätthet i somras. Nu hade jag behöt två händer till i så fall. Rumpan då? Den får inte plats i byxorna, jag hade glömt vilken utputande rumpa jag har egentligen. 
 
 
Jag känner mig inte snygg idag, inte alls. Bara klumpig, otymplig. Och det kändes som att alla tittade och noterade. Även om det inte är sant. Men känslan fanns där. Finns där. 
 
SÅ, som tur är ska jag på behandlingsmöte nu, jag ska cykla iväg nu. Efter en stadig lunch, aldrig i livet att jag drar ner på något bara för att saker KÄNNS jobbiga. Det har ju alltid känts fel, kroppsligt. Jag måste komma ihåg det dagar som denna, jag var inte nöjd innan heller. 
 
Men när jag ser den här bilden, som jag tog alldeles nyss ser jag inte samma katastrof jag har känt hela dagen fram tills nyss... Jag vet inte! Förvirrad och vilsen i min egen kropp, kan man säga så?
 
Vi hörs senare, hoppas min behandlare har några kloka ord för det här med. Det tror jag i och för sig, den kvinnan är en liten ängel någon skickade hit ner för att hjälpa trasiga själar..!

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-01-21 15:39:46

Det är okej att det är jobbigt Emma. Man få må dåligt och man får ha dåliga dagar. Självklart kommer det ta tid att vänja sig vid din nya kropp, du har varit underviktig i många år och nu ska du vara normalviktig resten av livet( hoppas jag) det finns tid att vänja sig och det är värt det! Eller hur? Och det är så här du ska se ut. Stark, frisk och vacker. Det är iallafall den tjejen jag ser. Du kämpar så fantastiskt bra Emma och det är så härligt att läsa hur du verkligen lever på riktigt nu. Det är så mycket Emma och så lite ätstörning i bloggen nu. Underbart att se!

Stor kram fina du

Svar: Caroline!!! Ja, det får fanimej ta tid och eftersom jag ABSOLUT tänker fortsätta vara normalviktig (och alltså lycklig och fri!!!) har jag gått om tid att vänja mig vid det!
TACK för att du ger mig perspektiv och tack för att du finns där ute i bloggvärlden <3
Massa stora kramar och pepp till dig!
ungefaer.blogg.se

Postat av: beayourdreams.blogg.se

Publicerad 2013-01-21 15:50:57

Du är GRYM Emma och du har en grymt fin kropp. Man måste vänja sig vid sin nya livsstil och sin nya kropp; det tar tid, men med tiden blir allting bättre. Att gå från underviktig till normalviktig är en resa och den är jobbig psykiskt! Men du vet att allting är bättre nu när kroppen mår bra, eller hur?!

Du är en himla mysig och glädjespridande person. Hela du skiner i bloggen! Ta hand om dig raring, kram på dig! <3

Svar: Asså Beatrice, du är en riktig underbaring!Ja, allting är ju egentligen bättre och det är den bästa frågan du kunde ställa till mig idag för att få mig att se allt det positiva igen!!! Och TACK för att du påminner mig om att det tar tid <3
Jag kan faktiskt inte tacka dig nog för just den här kommentaren, att läsa dina rader här fick mig att vända humöret rätt mycket idag! Hoppas du vet hur mycket du betyder för mig!
STOR kram <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: annii

Publicerad 2013-01-21 17:38:30

tycker nästan det är lite skönt att du faktiskt har sådana här dgr också, för som sagt;det KAN och bör inte bara gå spikrakt framåt. tror inte att det blir ngn bestående och hållbar förändring då, utan snarare att man trycker undan känslor och tankar som måste få kännas och tänkas. bearbetning är a och o för att man ska bli av m problematiken once and for all. in i ångesten och ut på andra sidan, starkare för varje gång. så se idag som en emma-förstärkare istället för en jobbig-kropps-dag. vackra starka kloka du. love love

Svar: Haha, åh annii! På ett sätt tycker jag också att det är lite skönt: det ska ju fan inte vara för enkelt att bli helt frisk, då kunde jag u ha blivit det SÅ mycket tidigare !!! Ska svara på ditt fina mail nu och mysa vidare, och låta bearbetningen ske lite mer undermedvetet ;) Och vara starkare imorgon istället!
Stor kram och massa kärlek, min fina vän!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-01-21 22:15:09

Inte för att va sån men asså VILKEN KROPP du har kvinna :-) !!

Kram

Svar: Haha, TACK! :)
ungefaer.blogg.se

Postat av: En mamma

Publicerad 2013-01-21 22:57:19

Emma!
Du är en väldigt vacker kvinna!

Svar: <3
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela