ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Halv åtta hos mig

Publicerad 2013-01-17 18:21:00 i Allmänt,

Då vankas det den sista förbjudna rätten från listan:
LASAGNE!
 
Denna underbara rätt är på G i köket, sambo lägger sista handen vid köttfärsen nu. Spännande. Dock utsjasad eftersom jag inte knäcker lasagneplattorna "rätt" eller häller köttfärsen så som sambo vill...
 
Det pirrar lite oroligt i magen, men det är bara BULL! För jag är så sugen på lasagne. Kanske mest för att det har varit så laddat i en massa år? Isas utmaning för idag ska inte vara ensam, jag ska också utmana mig! Och det borde ni alla göra också, så kan vi tänka på varandra istället för att noja sönder. 
 
Redovisningen gick bra, det var mer tråkigt än nervöst. Jag fick tre glada komplimanger "Vad duktig du är på att argumentera", "Du får det nästan att verka intressant" och lite sånt ;) Med tanke på de inskränkta jurist-nördiga frågorna vi arbetade med var det stora komplimanger!
 
Det har trillat in rätt mycket frågor i kommentarsfältet under dagarna nu, jag tänkt sätta mig med dem nu och varnar lite för roman-inlägg. Vill i alla fall passa på att skriva, redan nu, TACK för frågorna, det är jätteroligt och bra för mig med att svara på dem!
 
 

Kommentarer

Postat av: beayourdreams.blogg.se

Publicerad 2013-01-17 19:36:09

Du klarar lasagnen! Kram på dig <3

Svar: Hihi, det gick fint och var dödsgott! :)Hoppas du får en fin kväll, minus sibylla-maten! Snabbmat är lite jobbigt även för mig och är ingenting man MÅSTE äta när det finns alternativ, så deppa inte för det sötnos! <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: Fröken Elva

Publicerad 2013-01-17 19:38:30

Så himla gott! Och egentligen är det ju bara pasta och köttfärssås fast i lager - inga konstigheter alls. Heja heja!!

Svar: ÅH det var underbart! Ska göras om, och vi fick ihop 3 matlådor också *lycklig*. Nä, jag vet, egentligen är det som spagetti ch köttfärssås men lyxigare, så varför det har känts så jobbigt vet jag inte! Man behöver ju inte ösa i grädde och ost så det sprutar om det, vi måttade lite och det blev superb!
Hihi, Daysofmine (Sandra) som tipsade och så hittade jag dig, vilket jag är himla glad över! <3 Du är super!!!!!!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela