ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Fredag!!!!

Publicerad 2013-01-18 10:33:46 i Allmänt,

Ja, fredag idag!
 
Ingen helgpanik! Bara härlig helg, med mycket roligt! Idag börjar det med att jag och sambo strax åker iväg till Tutankhamun-utställningen i Malmö för att senare käka lunch där och upptäcka massor om det gamla Egypten. Studentrabatten gillas skarpt ;)
 
Senare stannar jag kvar i Malmö och smiter hem till en älskad vän för en välbehövlig tjejkväll: laga mat, dricka vin ute på möllan någonstans med bland andra bästis och bara... vara en tjej i gänget? Sedan sova hos min vän, vakna upp och ha en fin morgon tillsammans, sedan fika med en annan malmökompis och sedan hem till en myskväll med sambo!
 
Söndag är fira-Emma:dagen hemma hos mamma och pappa. Lunch hos pappa, sushi-middag (!!!) hos mami! 
 
En underbar helg? Jag tror det kommer att bli det! Och jag förfasas över hur hemska helgerna var innan, i all sin brist på rutiner, tider och ovanor... Det är dags nu. Att längta till helgerna igen, att planera in det där roliga man kanske inte hinner under vardagarna.
 
Så uppdateringen idag kommer absolut bli lidande av mitt just nu väldigt aktiva liv, haha, men jag vet att det finns förståelse hos er alla! 
 
Men först en fin bild på vår himmelska lasagne igår:
 
Och sedan en liten frukostbild, den avslöjar min nya fetisch (bullar man värmer i ugnen!):
 
Om inte annat hörs vi imorgon!

Hoppas ni alla har en fin helg och vågar utmana er lite:
helgerna ska vara förknipppande med "kul", "avslappnat", "frihet" och "härligt"!

Kommentarer

Postat av: annii

Publicerad 2013-01-18 10:45:26

Låter wonderful. Själv ska jag ha besök av en tjejkompis imorgon o visa bebis sen fika m makens bästa vän som ska bli gudfar på söndagen. Hoppas på en Emmadejt.snart. Ska se om jag plirar iväg ngt mindre vettigt mail.till dig m för att roa oss båda haha. Kramen stor finaste vän

Postat av: annii

Publicerad 2013-01-18 10:45:27

Låter wonderful. Själv ska jag ha besök av en tjejkompis imorgon o visa bebis sen fika m makens bästa vän som ska bli gudfar på söndagen. Hoppas på en Emmadejt.snart. Ska se om jag plirar iväg ngt mindre vettigt mail.till dig m för att roa oss båda haha. Kramen stor finaste vän

Svar: Åh, det var jättelyckat både igår och idag, det är så HÄRLIGT att LEVA igen, och inte tänka på annat än nuet! Maila på, så svarar jag. Har tappat bort mig lite i korrespondensen... MEN det viktigaste är att vi ses, jag har ett väldigt luftigt schema nu denna kursen :)
Hoppas din helg är bra med allt folk och kidsen, myyyys!
Stor kram tillbaka sötnos!
ungefaer.blogg.se

Postat av: a

Publicerad 2013-01-18 11:49:58

Hej igen

Fybubblan vilken energisk blogg du har! Alltså, tror jag hittat en bra stödventil i din blogg. Du är en liten vardagshjälte. Så du vet.

Ps. Ingen prestationspress nu! Kassa dagar har vardagshjältar också :-)

Svar: Hahaha, taack!
Jag är inte alltid på topp, men när jag väl är det nu sprudlar jag verkligen, det känns bara som en ren lycka i hela kroppen :) Typ just nu, i alla fall. Så jag försöker bara njuta av den här toppen, det kommer att komma fler dåliga dagar och ångest, men då ser jag till att minnas helger och stunder som dessa!

Stor kram!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Elin

Publicerad 2013-01-18 13:32:38

Emma!!!

Grym du är! Visst ska helgerna vara KUL och en tid för att NJUTA! Inte panik-planera och ha ångest! Ha så himla kul i helgen med alla vänner och familj!

Vet du vad?!? Det går rätt bra för mig nu!! Jag gör FRAMSTEG VARJE DAG. Ja, det vågar jag påstå! Och det bästa av allt är att jag är fortfarande så himla hög på livet, taggad på livet och så otroligt GLAD!!!!!!!!! Min energi (kanske livsenergi i alla fall!) SPRUDLAR och jag känner mig som en tickande bomb, i positiv bemärkning; När ska jag spricka ut i skratt, när ska jag danska runt, när ska jag bara le stort, fånigt men förbaskat härligt?

Hoppas min glädje lyser genom mina ord för hihi, ja. Jag är så lycklig på nåt sätt!!! alla ledsamma timmar ska bytas ut nu antagligen ;)

EMMA! Kardemumma-dejt i framtiden? Låter det något? Måste tacka dig för allt (säger det varje gång, men ACK så sant!) du gett mig!! Du är så himla galet bra och är min fina förebild, förbaskat härlig och underbar är vad du är!! Skulle vilja skriva en roman, men du får en klassisk förvirrad-kommentar á la Elin-style men vad sjutton. Vi är glada och levet leker!! Det riktigt kryper i mig, vill bara LEVA. LYCKLIGT!! HIHI! TACK FINA, UNDERBARA EMMA-VÄNNEN <3

Svar: Elin: FÅ SAKER GLÄDER MIG MER än att höra att det går bra för dig, finaste underbara Elin!
Din sprallighet bara strålar från inläggen, haha, jag blir smittad varje gång jag läser dem!!!! Du ska veta att det är JOBBIGT, SVÅRT och MYCKET att tänka på angående just viktuppgången, jag tänkte mycket på ditt förra inlägg. Men kasta ut kläder, köp nytt och SE den där nya människan du börjar bli! En frisk vacker ung kvinna som har hela jäkla livet framför sig! OCH ALLTID en fika med mig, whenever where ever!!! Självklart! Absolut! Superkul! Längtar redan till den där dagen då jag kan visa dig världens bästa kardemummabullar och bara snickesnacka :)
Stor kram och kärlek till dig!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-01-18 14:42:58

Låter som du har en riktig toppen helg att se fram emot. Stor kram fina du

Svar: Hihi, det har varit det hittills! Och kommer antagligen fortsätta vara, jag motar bort den där onödiga töntiga ångesten och lever här och nu. Ett vinnande koncept!Hoppas du också får en superhelg,
stoooor kram <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: Bundle

Publicerad 2013-01-19 07:36:08

Ja fram för tron på roliga, aktiva och välmående helger. Du gör så rätt :)
Och lasagnen ser supergod ut.
Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram!

Svar: Åh, tack! Det är helt otroligt hur snabbt det har gått, jag kan snabbt tro det själv alla dagar...
Hoppas du hittar inspiration och hopp, och ställ gärna frågor :)
Stor kram !
ungefaer.blogg.se

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-01-19 09:58:09

Vilken fantastisk resa du verkar ha gjort. Detta är nog en av de mest inspirerande peppande bloggarna jag trillat in på:), glad att jag hamnade är av en slump. Keep on going strong.

Postat av: annii

Publicerad 2013-01-20 08:20:42

you've got mail!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela