ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Ensamfrulle

Publicerad 2013-01-15 09:27:39 i Allmänt,

Sambo trotsade snön och försvann iväg till en redovisning.

Och här sitter jag i en lite stökig och mysig lägenhet med min frukost!
 
Tänk vad rädd jag var för sådana situationer innan, att äta ensam. Nu är det nästan lite mysigt, jag sätter på lite skön morgonmusik och tar extra god tid på mig. Läsa bloggar, nyheter, fundera lite. 
 
Gårdagens hast-inlägg? Det var ett litet genombrott det där. Det är skönt att äntligen börja se vad som är vad. Vad har varit sjukdom och vad är jag. Nu. Utan den. Vem jag är, egentligen. 
 
Innan har jag haft en liten svacka och känt mig väldigt...förvirrad! Kroppen har förändrats mycket, och jag tror inte att mitt huvud riktigt hängt med de senaste viktökningarna. Men ni vet hur jag ser ut idag. Och att lägga upp de fotografierna fick även mig att tänka efter. Att se efter. Vem vill jag vara? Inte bara utseendemässigt, nej det betyder minst. Men vilken av de två Emmorna trivs jag bäst med att leva som? Det finns bara ett svar!

Jag glömmer så lätt fördelarna, jag märkte det igår under samtalet. Och efter att ha fått topp-betyg på tentan insåg jag nog ännu mer att hela jag fungerar nu. Hjärnan tänker så mycket klarare och bättre! Känslor väller fram och skrämmer mig, men om jag vänjer mig vid det och lär mig sålla lite så är det också bra. För vem vill inte känns någonting?
 
Det har varit lite rörigt här hemma med bråk och så. Jag tror att det är vanligt, när rollerna ändras allt eftersom. Jag är inte en svag sjuk människa längre. Mitt liv styrs inte av dåligt samvete och skam. Jag hatar verkligen inte mig själv. Tvärtom. Jag är faktiskt stolt!
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag, men det lär bli en dag i innesittarens tecken.
Och det känns helt okey!
Jag har en bok jag vill läsa ut, en bästis att ringa i eftermiddag och lite dammsugning att göra ;)


Kommentarer

Postat av: annii

Publicerad 2013-01-15 11:46:24

åh, hade jag vetat du skulle ha ensamdag idag hade jag bjudit hit dig ju. eller åkt in till dig. fast nu borde jag ju ändå plugga till en kbt-tenta imorgon så.. hrm.. better start. men inväntar mail från dig, åtminstone ;) kramen stor vännen o mys i snöyran (av att sitta inne och titta ut då haha)

Svar: DU, åååååh vad glad jag blev nu! Hoppas det är en stående inbjudan? Jag hade väldigt gärna velat träffa dig och från Lund är det ju typ två sekunder till dig! Stor varm kram till dig, fina underbara vän!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Silverglitter

Publicerad 2013-01-15 20:12:13

Jag vill inte känna någonting. Eller i alla fall slippa pendla mellan att känna ALLTING och ingenting.

Svar: Pendlandet är nog det absolut jobbigaste jag vet, att allt kommer på en gång och totalt mörbultar en mentalt.. Jag tycker ändå att det börjar jämna ut sig och att jag faktiskt kan stänga av jobbiga tankar på ett bättre sätt nu. Allt behöver inte finnas längst fram och aktivt hela tiden, utan jag kan fokusera på annat. Gråtanfallen minskar ;)
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela