ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

En slaskig måndagmorgon!

Publicerad 2013-01-28 09:51:00 i Allmänt,

Godmorgon!
Typ. Med tanke på att jag bryter mot min inte-blogg-på-morgonen:vana kan ni kanske gissa vad jag sitter och gör? Eller, borde göra.. Pluggar! Läst tio sidor på en timme, men sminkat mig, satt upp håret ordentligt och borstat tänderna minutiöst noga. Gjorde en lite mer avancerad frukost än vanligt dessutom, så efter att ha inmundigat en perfekt rostmacka och banan/dadel-gröt är jag väldigt nöjd i alla fall. 
 
Idag har vi föreläsningar tolv-två och sedan nästa fyra-sex. Segt att sluta så sent. Men då kan man i alla fall skutta hem och ha en myskväll, eftersom vi börjar åtta imorgon så vill jag sova tidigt (japp, jag hör mig själv, pensionärsvarning!)
 
Anyhow. Fröken elva förgyllde min kväll igår, satt och lyssnade på hennes skönsång till kvällsmelliset: Tack för länken! Musik kan verkligen vara terapi!!!
 
Idag ska det bli ett lååågnt kvällsinlägg, jag har tusen saker jag tänker på/kommer fram till sedan jag skrev ordentligt sist. Det finns ju där i bakhuvudet ändå, trots att jag har haft mycket att göra.
 
Ha en riktigt fin måndag, jag ska snart ut i slasken här i Skåne, Lund ;)
En aningens trött..

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2013-01-28 13:22:58

Fin färg på läppstiftet!

Tack för peppet angående jobbet :)

Hur kände du för att börja det jobbet som du nyligen började på? Börjar du kunna alla dina arbetsuppgifter?

Hoppas dagen flyter på trots att ni slutar så sent och jag ser fram emot kvällsinlägget :)
kram

Postat av: Fröken Elva

Publicerad 2013-01-29 15:23:51

Men åh, vad fin du är - det här gjorde min dag! Dessutom älskar jag din lilla håruppsättning - så sött :D

Svar: Hahaha, men härliga fina du, jag satt och hade en gratiskonsert ju: TACK själv!Hihi, håret är en förtäckt för lång lugg, jag bara snurrar upp den med lite hårnålar och vips så ser man lite 50-talssnygg ut ;)

Stora kramar!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela