ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

En kortfattad söndag och en falafel special..!

Publicerad 2013-01-06 23:49:26 i Allmänt,

Vaknade hemma hos mami, åkte till pappa, åkte till Helsingborg, åkte till Lund, åkte hem i Lund. 
 
Hemma och pustade ut, kramade sambo och packade upp lite julklappar och mycket shopping!
 
Var på bio och såg the Hobbit, kom precis hem.
 
Innan bion orkade vi inte laga mat, så vi köpte *trumvirvel* falafel!!! Lunda falafel närmare bestämt. Och det var PRECIS lika gott som för tre år sedan, när jag åt en tugga och sedan grät i tre timmar (tack gode gud för att det tiden är över). Men jag tyckte att det verkade bättre med kyckling och halloumi också. Så ja. Slukade den tacksamt på Stortorget i ett svalt kvällsmörker tillsammans med min älskling. Undertiden var jag tacksam över att jag faktiskt hann äta en falafel innan min födelsedag nu den 22 januari. Jag klarade av att äta en falafel under mitt tragiska men också magiska år som tjugoettåring!
 
Sedan gick vi till Candy People (där jag brukade handla hets-godis), köpte varsin godispåse. Klumpen i magen kom när vi skulle betala och min godispåse såklart visade sig väga nästan 8 hg. Faaaaan!!!! Hur skulle jag kunna hantera så mycket av mitt favoritgodis??? Och den där filmen då, den är ju tre fucking timmar lång! 
 
Djupt andetag
 
"Skit i att äta godis om du inte känner att du klarar det, Emma", sa den där snälla rösten som blir allt starkare. "Men testa någon bit i alla fall!". Den elaka rösten var tyst. Jag sa "om jag ger dig min godispåse så ställ bort den" till sambo som bara nickade.
 
Imorgon ska jag äntligen till min älskade behandlare och prata av mig!
 
Och nu ska jag verkligen sova!
 

Kommentarer

Postat av: Matilde

Publicerad 2013-01-07 17:08:22

Så väldans klok du verkar vara! Utmanar dig själv och kommer på bra strategier. Så fint att läsa och väldigt inspirerande!

Svar: Hahah, åh du! Klok vet jag inte, men envis som synden och stundvis bra val! Tack tack tack!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Jag

Publicerad 2013-01-07 20:17:21

Får jag fråga vilken behandlare du har? Jag går på samma mottagning :)

Svar: Hej du! Om jag skriver att hennes namn börjar på A och jobbar på öppenvården? Går du också på öppenvården? Kram
ungefaer.blogg.se

Postat av: Jag

Publicerad 2013-01-07 21:19:16

Nej, det vet jag inte vem det är! jag går också på öppenvården! Min börjar på J, kanske du vet vem det är? :)

Svar: Hahaha, när det vet jag inte! Men jag hoppas hon är lika bra som min A, verkligen! Spanade lite efter dig sist jag var dä, innan jag kom på att jag inte vet hur du ser ut <3
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela