ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Det går att inte tänka hela tiden

Publicerad 2013-01-28 18:37:38 i Allmänt,

Jag kom på det nu, på vägen hem med sambo:
idag har varit en sådan där "fri" dag.

För det går att bli frisk. Inte vara viktmässigt, utan tankemässigt. Jag trodde inte det när jag påbörjade den här resan, jag såg framför mig ett långt liv med ångest och tvångsmässiga tankar jag fick bemästra. Det var fel! Och jag är uppriktigt överlycklig över att ha blivit motbevisad. För det är underbart med friheten. Friheten att kunna äta det man är sugen på, utan ångest. Jag vet att dagar så som den här kommer att bli fler och fler. Fler och fler dagar utan att väga mig på morgonen. Det var mitt segaste tvång att bli av med, den där eviga vägningen. Även om jag inte agerade efter den, det vill säga svalt mig för att jag hade gått upp i vikt etc, så var det en plåga. För kroppen hoppar hit och dit, speciellt kvinnokroppen (som jag har skrivit om tidigare). Det bara är så. Jag har för mig att människokroppen består av 70% vätska, med tanke på det är väl inte viktuppgång/nedgång på grund av vätskan så konstig egentligen? Tänk bara ett glas vatten som skvimpar lite innan man fyller på det igen. Jag vill inte ha något obehag på grund av saker jag inte ska styra över. Det får kroppen sköta. 
 
Idag då? Idag åt jag och sambo lunch på Espresso House, hoppas ni har provat kyckling-bageln där? Om inte, gör det! Till efterrätt blev det en chokladcheesecake (som mer påminner om chokladmousse om jag ska vara ärlig, vilket är ett stort plus, haha!).
 
Fick ett malplacerat sms av fina mamma idag och även om det var skickat till fel person fick det mig såklart att tänka på henne. Jag hade velat ha mer tid tillsammans med henne, mer vardagar tillsammans och naturligtvis helger. Det är en av de människor jag mår absolut bäst av att vara med, det känns som att jag fyller på alla förråd med självkänsla, kärlek, välmående etc.
 
Nu ropar sambo att maten är klar (lyxigt värre), och magen kurrar....
 
Vi hörs senare, eftersom jag ska ha pluggkväll..! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela