ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Andrum!

Publicerad 2013-01-16 16:49:07 i Allmänt,

Äntligen hemma efter jobbet, och har mumsat i mig mellanmål:
Kan ni se vad det är? Hahaha, det är såklart en rest-hamburgare. Typ. För vad skulle jag annars göra? Jag är evinnerligt trött på gröt just nu, mackor i sig...nja.. jag är inte världens mack-entusiasm. Laga något? Nja. Inte  hungrig, och framförallt inte så pigg på att ställa sig vid spisen. Mer sitta i soffan. Så: två skalkar bröd, lite smör och chilitomatsås, lite skivad zuccini och ett stekt ägg. TADAH! Till det ett glas Proviva mango (förövrigt bland det godaste som finns?) och lite kaffe. 
 
Efterrätt? Eh.. Lite elefant- och mintkolor i soffan, såklart! Har man jobbat behövs energi, även om jag knaprade chokladkaka under jobbtimmarna. 
 
Snart kommer sambo hem, och ska pussas sönder. Sedan är det kör ikväll... Jag vet inte hur jag ska göra riktigt. Ni vet när man är helt slut men har något roligt kvar att göra? Hurm. De där avvägningarna är svåra. Det är ju alltid kul när man kommer iväg, samtidigt är det inte så lockande att släpa sig ut i snön igen, vänta på bussar och så... Vi får se! 
 
Nu ska sista kaffeslurken svepas och några cigaretter rökas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela