ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Teater, sjuk och mens

Publicerad 2013-02-20 20:01:29 i Allmänt,

Härlig rubrik va?
Livet är inte alltid sådär superglammigt direkt. Men igår var det fantastiskt häftigt: Fröken Julie med Anna Pettersson kan vara det mest unika jag har upplevt inom teater. Ni som har möjlighet: se den! Själv blev jag lite tveksam när jag såg att hon skulle spela alla roller själv..? Men en fantastisk skådespelerska med en stor nypa nutänkande angående skådespel och teknik inte bara löste det, utan sög totalt in mig i skådespelet. 
 
Så det var väl värt att släpa sig iväg med feber, hosta och sjuk sambo till Helsingborg, tur och retur! Det gjorde det dessutom dubbelt så mysigt att krypa ner i sängen på kvällen och läsa vidare i Norwegian Woods. Ja, jag vet att jag tjatar lite om den... Men läs den, så kommer ni förstå mig. Filmen sparar jag tills boken är utläst!
 
Idag då? Idag har matnojan suttit på min axel och hånat min kurrande mage. Sedan fick jag mens idag. Tack för den liksom. Så influense, mensvärk, lite matångest nu parkerad i soffan med sambo, dagens film blir Roy Anderssons En kärlekshistoria
 
 

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-02-21 08:45:29

Vill bara skicka en stor cyberkram och påminna dig om du himla fin och bra du är! <3 kramar i massor

Svar: Tack! Den satt precis där den skulle imorse när jag satte mig vid en lite ångestladdad helt vanlig frukost. Tack för att du fick mig att le. Och tack för att du finns där <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: Ninna

Publicerad 2013-02-21 16:45:07

Hej!
Såg att du läste juridik i Lund, precis som jag vill göra! Kan du inte berätta lite? Eller ja, berätta typ allt haha! Är så himla nyfiken.

Kram!

Postat av: a

Publicerad 2013-02-21 17:04:09

Fast skönt o ha alla bekymmer på sammagång o sen va helt bekymmerslös vid nästa tillfälle ;-)

Skämt o sido. Du ska va stolt som tuppen över hur du klättrat från den botten en ätstörning dra ner en i.
Jag ska grotta ner mig i boken mattillåtet när jag är hemma från jobbet.


Kramar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela