ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Sådär ja!

Publicerad 2013-02-14 15:40:25 i Allmänt,

Nu har jag ringt och sagt upp mig!
 
Och det var skitjobbigt innan. Skjöt upp och skjöt upp, trots att det kändes så bra igår när sambo föreslog det. Att säga upp sig har aldrig existerat i min värld. Sedan sa sambo "ring och gör det nu, du kommer bara gå och spänna dig tills det är gjort!". Så ja. Det känns riktigt bra. Faktiskt. Lite konstigt mer. Man är ju trots allt en vanemänniska, det känns lite konstigt att tänka på att jag aldrig mer kommer att jobba där...
 
Samtidigt är jag riktigt jäkla stolt över mig själv, som tar tag i mitt mående och stoppar innan det dyker upp en vägg. Jag har bara blivit tröttare och tröttare sedan jag började jobba igen. Det är ett faktum. Det är inte värt de extrapengarna, som min fina chef faktiskt också sa när jag förklarade lite varför. Människor kan alltid överraska en genom att vara mer förstående och omtänksamma än man tror!
 
Annars då? Jag hade glömt bort att det var alla hjärtans dag tills jag gick och handlade efter seminariet imorse. Kopplade inte alls när alla frågade varandra i skolan vad de skulle göra ikväll osv, haha. Men sedan såg jag ett sådant där sött femtonår-ish par som stod generat med varsin ros i handen... Jag och sambo ska på Råepok ikväll och äta sushi, vi slutar vår sista föreläsning kl 18. Sedan är det jazzklubb på Brogatan ikväll, så vi ska dit med lite kompisar och mysa. Sambo är en sådan där inte fira alla hjärtans:dagare, vilket jag kan förstå (även om jag inte håller med!). Men vafan, bara jag får vara med honom och hålla lite i handen nu ikväll så blir det en bra kompromiss ;)
 
Så, iväg till skolan nu igen... Lite lättare och gladare redan!
Det är inget nederlag att säga upp sig. 
Det är faktiskt riktigt skönt!
 
Jag kommer bara vara student en gång (kanske?) och såhär mycket fritid kommer jag antagligen inte att ha förrän jag pensioneras. Så varför inte njuta av det? 
 
Vad gör ni idag?
Har ni blivit lite uppvaktade?
 
 

Kommentarer

Postat av: Silverglitter

Publicerad 2013-02-14 19:20:31

Börjar kännas helt dumt att jag kommenterar alla dina inlägg, men du är ju så himla bra! Klok och modig på samma gång, superbra förutsättningar för att det kommer gå fint för dig :)

Svar: Men åh vad glad jag blev nu, tack tack tack! Och kommentera för guds skull, älskar att klicka upp en kommentar av dig, för att inte tala om dina inlägg :)
STORA kramar <3
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela