ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Idag av alla dagar!

Publicerad 2013-02-19 16:56:11 i Allmänt,

VARFÖR är jag sjuk idag av alla dagar?
Av sambo fick jag biljett till en teater som vi ska gå på: idag! Båda har legat och sovit mest hela dagen, släpade oss upp och åt lite. Nu puttrar en kycklinggryta och matvete, vi måste åka mot Helsingborg snart... Ser inte fram emot att cykla till stationen, åka tåg och gå till teatern. Ser inte fram emot att göra samma sak bakvänt, på väg tillbaka. Jag, som har längtat mig tokig efter den här kvällen. Egentligen skulle vi gå på restaurang innan också, men vi bestämde oss för att göra det en annan dag istället. Teaterföreställningen är dock inget man flyttar på och jag vill så gärna se den. Fröken Julie med Anna Pettersson, som spelar alla rollerna. Hur häftigt som helt! Egentligen.
 

Mitt i misären är det rätt skönt att vara sjuk med sambo. Ligga i lite feberdvala och kramas, beklaga oss inför varandra och klappa tröstande. Mattankarna är där och spökar, vill så gärna dra ner, dra ner, dra ner. Mindre. Inte det. Det är jobbigt. 
 

Nu ska jag försöka få i mig lite mat, aptiten=noll.
Hoppas ni har det bättre där ute!

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2013-02-19 19:39:10

Emma!

Du är så bra! Ville bara säga det. Så himla himla bra.

Kram <3

Postat av: annii

Publicerad 2013-02-19 21:08:57

Kämpa Emma. Lögner är lögner oavsett dag. O hade m gärna sett den pjäsen. Kram

Svar: Jag veeeeet och fan vad jag kämpar på! Igår kväll var det första-mens:dagen, så kvällen till ära blev det nästan 200g choklad.. Fuck lögner! Jag mår bra! Stora enorma kramar min vän!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Silverglitter

Publicerad 2013-02-20 08:24:04

Hur gick det? Orkade du njuta av pjäsen eller var det bara jobbigt?

Kramar!

Svar: Haha, skrev om det igår. Men satt mitt i och halvsov lite i någon feberdvala, kanske därför både jag och sambo upplevde pjäsen som något väldigt unikt? Har ju aldrig sett den med feber innan .. ;)Hoppas allt är bra med dig snygging, stora kramar!
ungefaer.blogg.se

Postat av: basebollivet.blogg.se

Publicerad 2013-02-20 15:06:05

Men fy vad trist! Hoppas det blir trevligt iaf :)

Svar: Haha, trots förutsättningarna blev det en mysig kväll i seghetens tecken! ;)Kram!
ungefaer.blogg.se

Postat av: annii

Publicerad 2013-02-21 18:27:10

gött m choklaaaad!! och vet du vad? typ lika mkt hamnade i min mage och jag kan fan inte ens skylla på mens haha.
har du fått mitt mail o 'bara' är slö på att svara el vad händer? men hey, so worth waiting for. ;) kram o kärlek

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela