ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Från sjukstugan intet nytt

Publicerad 2013-02-18 17:06:12 i Allmänt,

Hej!
 
Feber, ont i halsen, rinnsnuva, hosta och ont i huvudet. I nödvändigtvis i den ordningen, men jag tror ni förstår hur läget är? Sambo har också insjuknat och var smart nog att stanna kvar hemma i sängen när jag släpade mig i väg till åttaföreläsningen i morse. Cyklade långsammare än långsammast dit i snön, en pensionär raceade om mig. Kom dit. Satt där under den första timmen. Kände hur Iprenen slutade verka. Det snöade fortfarande. Helvete. 
 
Som den underbara flickvän jag är svängde jag ändå inom en affär och gick loss på halstabletter, clementiner och godis till mig och sambo. Kom hem och däckade i sängen. Värmde en matlåda med makaroner och köttfärssås, sedan ställde jag mig och lagade lunch till sambo-stackaren. 
 
Resten av dagen har gått åt till att sova, läsa (Norwegian wood är fantastiskt bra!!!), spela backgammon och beklaga sig. Det är skönt att vi är hemma båda två faktiskt, igår smet sambo iväg flera timmar under dagen och man känner sig aldrig mer ensam än som sjuk, själv hemma. 
 
Hungrig hela tiden idag, brukar inte vara det när jag är sjuk. Matnojan dyker upp, jag rör ju ingenting på mig och ändå vill jag ha maaaaat hela tiden. Det är lite psykande. Och bra träning. Jag är övertygad om att min kropp behöver extra-näring, den stackaren. Därför har jag petat i mig lite keso-kncäkebröd och en banan. Hungrig igen... Drömmen är att beställa hem pizza, men jag tror inte sambo är så pigg på det direkt, han är inte så hungrig av sig. Och dyrt är det också, man är ju trots allt student..!
 
Så, så fancy är mitt liv dessa dagar. Jag är lite ledsen för att jag fick ställa in mitt behandlingssamtal idag, men det är inte mycket att be för, speciellt inte när det fortfarande snöar blötsnö utomhus. En liten del av mig vill vara duktig, trycka i mig lite febernedsättande och ta mig iväg på allt jag "borde". Det är bara det att det inte finns några borden när man är sjuk. Eller, bara några få. Vila, äta och mysa. Mina ledord idag, hittills har jag varit nästintill exemplarisk! 
 
Hur har ni det idag?
Influensadrabbade?
Hoppas inte!

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-02-18 20:04:44

Krya på dig fina du<3 Vi jag precis blivit friska här hemma.

Stor kram

Svar: Åh, tack!Vidrigt, jobbigt och liiite mysigt att vara hemma med sambo och skrota!
Kramar!
ungefaer.blogg.se

Postat av: a

Publicerad 2013-02-18 20:05:43

Ingen influensa snarare småångest pga vätska/viktuppgång. Ätit lite i underkant o nu äter jag lagom o ändå lägger jag på mig vikt(va normalviktig från scratch redan ) men antar att min kropps bmi vill va högre än vad jag kan acceptera. Drömmer om en vältränad mage. Istället är ja spinkig o armarna o vaderna men rund om magen o rumpa. Tänk crazy frog. :-) haha!

Kram :-)

Svar: Men fina du, kroppen är lite "skum", brukar jag tänka för att trösta mig själv. Nu precis innan mens stramar byxorna lite, ballongkänslan är och spökar ;) Men vet du vad? Skit samma. Fuck BMI rent ut sagt. Jag tänkte på min bror häromdagen, han tränar varje dag och är världens muskelberg. Han bara skrattade när vi en gång räknade ut hans BMI, han hade lidit av sjuklig fetma enligt skalan ;)
Crazy frog är nog något du bara upplever och som bara existerar på den där jävla jobbiga MTV-reklamen? Testa att fota din kropp, minus huvudet, och titta på bilderna lite då och då! Man brukar ha någon dag/stund som man ser lite klarare på sig själv, speciellt om inte ens eget ansikte "är på kroppen". Lite distans liksom!
Kämpa på och STOR kram!!!
ungefaer.blogg.se

Postat av: annii

Publicerad 2013-02-18 20:41:18

Stackars er. Kom ihåg att glass botar allt bara! ;) här är jag in frisk men lilla tjejen sjuk o en 7v m förkylning är inte skoj, varken för henne, mig el ngn annan i familjen. Så trött.

Postat av: Elin

Publicerad 2013-02-19 11:19:52

BER OM URSÄKT!!

Har ju inte uppdaterat mig på himla länge! Kan vara bra för att se resultat själv också!


Jag har gått upp 9 kg nu! Haha. Vad händer? Kan börja ha mina gamla kläder igen! De sitter snyggt. Gått upp i BH storlek (stort plus!! Hehe. Men som min killkompis sa: "Bröst är guds finaste gåva..." Fan alltså. Saknat mina bröst. Det är okey att skratta åt mig!) så nu är det inte länge kvar tills allt sitter som det ska igen! :)

Annars då? Lite ångest då och då. Lite tankar då och då. Inte påtagligt för jag har haft (har fortfarande) ett brustet hjärta. Jag och mitt ex (hatar ordet ex men haha) gjorde slut för jag träffade en ny partner, även kallad Anorexia, somn jag tyckte var hemskt mycket viktigare. Så jag krossade först hans hjärta och nu har jag insett att jag även krossat mitt eget. Jag förstår att killen i fråga gått vidare, fastän vi fortsatt umgåtts som vänner. Men klart att det gör himla ont inuti mig.

MEN det har fått mig att inse!! Ännu mer kanske, att livet med anorexia är inte värt det. Det enbart förstör!! Aldrig dit igen. Annars leker faktiskt livet! Jag är GLAD. POSITIV. Jag vill inte dö. Jag är inte så ful. Jag är inte värdelös, jag kan bara inte vara det! Jag är omtyckt. Jag gillar och uppskattar fler och fler. Jag börjar inse att jag är älskvärd och bra. Saker börjar reda upp sig allt eftersom tror jag! Jag bara måste tro det. Jag tror på mig själv!!

TACK FINA DU!!!!!!!! Vart hade jag varit utan dig? Du minns ju i början. Hjälp, stackars tös!

STORA VARMA KRAMAR <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela