ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Fortfarande sjuk...

Publicerad 2013-02-02 10:32:25 i Allmänt,

Och börjar bli dödligt rastlös! Nu har den andra halsmandeln anslutit sig till den första sjuka, känns ju bra att de är sjuka tillsammans i alla fall... Sambo är också rastlös men försöker att inte visa det, han smiter iväg med en kompis in till stan snart och lämnar mig i sjukstugan. Inte så hemskt som det låter, jag tänkte återvända till sängen med en bra bok och försöka vila bort sjukdomen. 
 
Igår kväll köpte vi bara hem kebabrullar, åt en enorm och underbart god! Det var verkligen det enda jag kände mig sugen på, hade ätit dåligt udner dagen. Det är svårt att äta när man mår lite illa, har feber och ont i halsen... Noll aptit, vilket skrämmer mig. Efter kebabrullarna bakade sambo äppelkaka. Supergod, åt en bit till en film vi fått låna av en kompis. Allt var frid och fröjd tills vi skulle sova och jag lade mig ner i sängen. Ni vet när man är riktigt packad och det bara blir etter värre när man ska sova? Magen gjorde uppror och ja. Fan. Kände mig ynkligare än en mosad lus, lät tårarna rinna när jag skulle somna. 
 
MEN den här gången har kroppen lite "grund"-energi att ta av i alla fall. Så jag mår nog bättre än jag hade gjort för ett år sedan, jag har en stark kropp nu.
 
Så, vila idag. Jag hoppas verkligen, men tror inte alls, att jag ska orka gå på bästis födelsedagsmaskerad ikväll... 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-02-02 11:08:22

Åhh fina, krya dig!!


Sv: Jag är färdig lic. kostrådgivare 1:a Mars.. kan du fatta, en dröm som går i uppfyllelse!!

Ang klienter och viktnedgång har jag inga problem alls med den biten, jag kan inte relatera andra till mig själv på det viset... dessutom fungerar ju hjärnan som den ska när man är normalviktig haha... nämen seriöst, inga problem alls faktiskt mest roligt om man kan bidra till bättre hälsa för någon annan.

Sen kommer jag ju ALDRIG någonsin att uppmuntra viktnedgång för någon som inte behöver det, då kan det istället handla om ett konstomlägg för bättre välmående och kroppskänsla... ett friskt liv helt enkelt :-)

Kram fina fina du <3

Postat av: annii

Publicerad 2013-02-02 12:07:04

Glass heter lösningen på alla problem som sjuk. Lätt att svälja, lindrar i hals o går ner oavsett aptitlöshet;) fast kebab är inte fel heller. Krya på.dig finaste. Kram

Svar: Åh, ska lyda ditt visa råd och gå and shop some icecream! Snacka om att ha förtjänat det, den där jäkla febern och halsen dödar mig långsamt :,(Hoppas att du har en bra helg vännen min, STORA och MÅNGA kramar! <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-02-02 19:10:19

Krya på dig finis och hoppas du f

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-02-02 19:10:51

Du får en riktigt mysig kväll med sambo ! Kramar

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-02-02 19:10:52

Du får en riktigt mysig kväll med sambo ! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela