ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

En pannkaka för friskhet

Publicerad 2013-02-02 16:33:10 i Allmänt,

Och en för sambo,
och en för mamma, 
och en för MIG!

Pannkakor. Det enda jag kom på som jag var sugen på till lunch! Sambo är ingen svårövertalad man (OBS: när det gäller pannkakor!) så vi hade pannkakskalas till lunch.
Gjorde recept för fyra personer och delade på= MUMS!
I brist på vaniljglass (som är bäst att ha på pannkakor!) fick det bli turkisk yoghurt och jordgubbssylt. Också gott! 
 
Recept
3 dl mjöl (varav en grahams)
6 dl mjölk
3 ägg
1/2 tsk salt
smör att steka i

Tycker inte ni också det är skumt med portionsangivelser oftast? Jag reagerade på det en gång när jag skulle göra pulvetmos, haha, men seriöst..? En portion är typ en halv Emma-portion. Kalla mig matmonster, men jag blir INTE mätt på en liten gnutta potatispulver. Och inte 50g pasta (okokt) etc., som anges i vissa "nyttiga" recept. Lär er lita på er själva istället, och skit i de där töntiga angivelserna. Jag och sambo är verkligen inga överviktiga människor men vårt pannkakskalas skulle tydligen kunna mätta fyra personer???
 
Hela dagen har jag gått och o-ringt bästis angående maskeraden ikväll. Jag känner mig lite som Madicken när hela klassen åker på utflykt och hon ligger hemma i sängen "Nu går tåget". Sedan tog jag mig äntligen i kragen och ringde. Var så klart inga sura miner, bara en underbart fin vän som beordrade mig att krya på mig snabbt och mumsa godis ikväll istället. Bra vän ;)
 
HIttade mitt gamla skissblock igen, ett kärt återseende i den lite pickande rastlösheten... Lite urplock:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela