ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

En lång tisdag

Publicerad 2013-02-12 21:50:51 i Allmänt,

Idag har kroppen känts fel.
Som en för stor tröja som hänger snett. Eller för stora byxor som man måste dra upp hela tiden. Obehaglig. Besvärande. Funderat lite innan jag har ätit något, även om jag har ätit det sedan. Tog en atarax innan skolan; en atarax nu ikväll. Stora tårar har sprutat på stackars sambo som får krama och säga att jag är fin. 
 
Fin. Det tycker jag ju vissa dagar. Men idag ville hjärnan så gärna räkna, så gärna dra ner på och låta bli. Dumma Emma som bara äter. Leif GW Persson är på TV nu, och jag jämför nästan min kropp med honom.
 
Så förlåt för bloggtystnad idag. Det har inte varit så bra. Jag hoppas att allt är bättre imorgon... För det är ju ofta det! 
 
Hoppas ni har haft en bättre dag!

Kommentarer

Postat av: annii

Publicerad 2013-02-13 05:17:13

åh, finaste du. är m dig i hjärta och tankar.
stora kramar på min emma som kämpar som f*n och för det så bra. alla har vi dgr då saker går emot oss, bara så himla starkt att du inte låter en usel fantasi koppla grepp om ditt liv då. för det är ju så det är; en usel fantasi, en dröm om en utopi. att vi, genom att förvägra-kontrollera-förneka våra kroppar energi och omtanke, skulle kunna må bättre, slippa obehag. var TUSAN är logiken? inte i den ekvationen iaf. tvärtom.

och du, allt känns bättre efter en natts sömn.
XXX

Postat av: Silverglitter

Publicerad 2013-02-13 07:30:39

Åh, fina du. Bra att du kunde få stöd av din sambo, bra att vid behovs-mediciner finns och hoppas du mår bättre idag!

Styrka och värme.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela