ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

En intensiv tisdag, med världens bästa horisont!

Publicerad 2013-02-05 21:29:00 i Allmänt,

Okey....
...åtta-tolv i Malmö, Baristautbildning. TYDLIGEN hade vi både ett praktiskt och ett teoretiskt prov, vilket jag förstod först där. Jag var den som hade jobbat minst av alla som var där och knappt gjort kaffe på jobbet innan, hehe, men det gick bra! Fick mitt diplom och är en glad barista-Emma nu ;) (vet ni att kaffe har ca 800-900 olika smakaromer, jämfört med vin som "bara" har ca 600?).
 
Gick lite på stan på en paus med en jobbkompis som var på sammsa utbildning, kan visa imorgon vad jag köpte (wiie). Omöjligt att undvika Weekday och Monki i Malmö, de ligger för tusen vägg i vägg (nåja, nästan). 
 
Sedan till Lund, landade här (med tåget alltså, inte något flyg) vid halv ett. Träffade en klasskompis och fikade, sedan var det föreläsning två till fyra. Efter det höll jag på att somna. Herrgud, jag ville bara lägga mig ner på golvet och gråta lite av utmattning. Men istället följde jag med ett gäng klasskompisar till Arimans och drack ett glas vin (ja, det är underbart att vara student ibland!), blev lite tipsy och bästis joinade vid halv fem. Satt där och sanckade, bästis är en sådan där människa man kan ha mad var som helst, hon bara fungerar med alla. Alla älskar henne, ändå väljer hon att vara min bästis, är inte det rätt fantastiskt? Något härligt måste jag ju ha ändå ;)
 
Sedan var det Emma-bästis:tid (!!!) Alltså det jag hade haft som en fin horisont hela långa dagen. Vår kväll! För jag fick ett restaurangbesök i födelsedagspresent, så vi strosade bort till Vespa och käkade varsin pizza, med mycket snickesnack i mellan <3
 
För er som är pizzarädda kan jag verkligen rekommendera Vespa, degen är millimetertunn och alla "toppings" är gudagoda och fräscha! Inte någon flottig färdigriven ost här inte (även om det är gott en härlig bakisdag) utan mozzarella och grejer. MYCKET GOTT!
 
Var nu helt genomglad och varm i hjärtat, men trött som ett pensionärshem, så vid halv åtta rullade jag hemåt (cyklade, inte rullade som i pizzamätt, haha). Sambo väntade hemma..!
 
Så här är jag nu. Hemma. Och fast jag var jättemätt efter pizzan är jag hungrig igen och ska fixa ihop lite kvällsgröt. Jag glömmer fortfarande det ibland, att man blir hungrig igen fast man kanske var jättemätt innan, hahah, hör ni själva hur dumt det låter? 
 
Alltså kass uppdatering idag, jag är ledsen för det men så blir det ju ibland nu när jag har ett liv igen!
Saknar det i alla fall, och tänker mycket på en del av er läsare <3

Kommentarer

Postat av: annii

Publicerad 2013-02-06 04:36:45

Lev lev. Jag saknar visst dina inlägg men hey, är ju ändå del.av ditt liv nu. Haha har man släppt in mig stannar jag. Kärlek på dig o må jag m få träffa bästis m snart.

Svar: Kärlek på dig med, och ett långt mail :D<3
ungefaer.blogg.se

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-02-06 14:09:37

Låter som du haft en fantastiskt trevlig och givande dag:-) Du verkar så fantastiskt levande nu Emma. Helt underbart att se :-). Du hjälper mig verkligen att inse att det finns så mycket liv utanför ätstörningen. Ätstörningar är inget liv!

Puss på dig fina du , njut av livet <3

Svar: Caroliiiine!!!Det FINNS JÄTTEMYCKET i livet, det är som ett smörgåsbord! Det kan vara småsaker, som en fika med kompisfniss, eller större som att gå med i kören! Allt som har hänt mig sedan jag började bli bättre har varit bra saker, det känns som att jag har tjänat in en massa gottigheter under den mörka perioden som sjuk som jag får ha nu istället :)
Och så är det säkert för dig också, tänk vad mycket du har "buffrat" tills du orkar ta de där sista stegen!
STORA KRAMAR och en stor puss också till dig <3
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela