ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Det finns bara en

Publicerad 2013-02-07 19:21:00 i Allmänt,

Det finns bara en
av varje sort
Bara en,
glöm inte bort
 
Att du är den enda någon vill ha
Du är den enda som kan det där
Ofattbart bra
under korset du bär
 
En period är ingen evighet
Det finns så mycket mer
Egentligen kanske du vet,
egentligen kanske du ser
 
Att det finns bara en
av varje sort
Bara en, 
glöm aldrig bort
 
Att det går att bli fri
från tankarna som plågar dig
Att känna eufori
när du vågar säga nej
 
Nej till det sjuka
Nej till korset du bär
Lyckliga skratt, så mjuka
Iställer för sjukdomens begär
 
En period är ingen evighet
Det finns så mycket mer
Jag tror att du redan vet
att du redan ser
 
Att det finns bara en
som dig 
Bara en, 
Så snälla var dig!
 
Det går att bli fri
från de mörka drömmarna
att gå vidare, förbi
lappa ihop sömmarna
 
Det finns bara en av dig,
visst är det egentligen underbart?
 

Kommentarer

Postat av: Bundle

Publicerad 2013-02-08 08:38:53

Åh vad fint, har du skrivit den?

Svar: haha, tack! ja, den var en "heat-of-the-moment" :)
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela