ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Vardagsglädje!

Publicerad 2013-04-24 21:17:00 i Allmänt,

Idag har varit en sådan där dag:
bara underbart härlig!

Igår var det en del tjafs med sambo, sedan lite till. Hann bli sams, sedan träffade jag fina älskade A och åt en kycklingkebab med henne. Efter ett tag slank det ner en glasstrut också, Glasskulturen är ju faktiskt...riktigt bra!
 
Idag flög tiden iväg i skolan, sedan träffade jag E, käkade falafel (jag vet!) och sedan en... glass! (Jag vet!!!). Underbart. Satt ute i solen och skrattade i nästan tre timmar, sedan trillade vi inom H&M. Fick faktiskt med mig lite fint hem:
 
Vinröd kjol, med omlott där fram!
Kornblå klänning, maxi!
Hallonröd och vit:randig tröja med silverknappar vid ärmarna!
 
Dessutom köpte jag ett vitt linne av ekologisk bomull som är så mjukt! Dock spillde jag kvällsmat på det, så nu ligger det ihopknölat, blött, salt- och diskmedelsindränkt i tvättkorgen... (Välkommen till min garderob, story of my clothes!)
 
Sambos bästa kompis kom ner och fikade lite en stund efter att jag kom hem, sedan var det dags att sticka iväg till Friskis och slöa mig igenom ett gympapass. Kul, rätt mycket danssteg och lite ny koreografi: det känns inte lika jobbigt då och så kan man smygfnissa åt sig själv en hel del när alla kroppsdelar far åt alla håll (dvs. inte de håll de andra slänger iväg sina åt). 
 
Det lyxigaste på hela dagen var att komma hem från träningen och mötas av Indien i Lunds godaste dofter: sambo hade lagat kvällsmat. Snabbt in i duschen och sedan sätta sig till en urgod måltid. Det är lyx!
Jag vet inte riktigt vad han hade i, men SÅ GOTT!

Nu regnar det. Jag har pluggat klart för idag, nu tänkte jag masa mig ut i soffan och "stänga hjärnkontoret" för kvällen. En smoothie... och kanske lite never stops..?
Hummm... 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-04-25 09:25:32

Vilken härlig kjol, ska försöka hitta en liknande själv!
Kommer ihåg när jag bodde i Lund hur stor kön alltid var till glasskulturen, men det var värt väntan - godaste glassen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela