ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Underbar fredagkväll och lugn-lördag

Publicerad 2013-04-27 10:11:00 i Allmänt,

Om jag säger: skola, vänfika, middag, bio, godis, backgammon och tänt ljus..?

Underbara underbara dagar. Efter skolan och efter att sambos vänner kom ner och käkade kardemummabullar med oss smet vi iväg till Kino, hämtade ut biljetter till Turinhästen, gick inom Candy People (obs! Gå inte in i godisaffärer hungrig, haha, köpte nästan ett kilo) satte oss på Italias uteservering med filtar och åt pizza:
 
Vegetariska pizzan, fast valde till kyckling ;)

Sambo bjöd på middagen, jag kände mig riktigt bortlyxad. Bion började och ja. Det är en väldigt speciell film, som man ska se på bio, inte hemma. Hum. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker. Den handlar om hästen Nietzsche såg innan han blev galen, hästen och bonden som äger den. Ca 30 långtagningar om ett miserabelt liv på gården, ytterst få dialoger. Samma vemodiga musik spelas om och om igen. Sevärd. Men inget jag skulle säga att man måste se. Typ?
 
Sedan hem, det är så mysigt att komma ut från en biosalong i kvällsmörkret. Allt ser så annorlunda ut när det är mörkt, allt känns liksom lite förändrat. Gick en bit med cyklarna först, innan vi trampade iväg. Väl hemma blev det några rundor backgammon, lite Feist-musik på i bakgrunden. Lade mig lycklig och totalt utmattad!
 
Pizzan. Det där var svårt för mig länge. All ost, lite flott som syns. Massa vitt bröd. 
Och så jäkla gott. 
För det är okey. Jag äter hellre en hel fin pizza när jag är riktigt sugen, för jag vet att jag inte vill ha det varje dag. Men igår var det verkligen jättegott. Det är ingen dålig mat i sig. Bara en större portion ;)
Jag satt där igår och såg mig omkring. Stället var fullt av vanliga människor, dvs alla verkade kunna äta en av de där riktigt goda pizzorna och bara njuta.
Så varför inte jag?
 
Riktigt mätt efteråt. Men hade ju köpt godis. Ville inte äta "bara för att", så jag väntade tills kanske halva filmen hade gått innan jag kände att det var dax att börja prassla med påsen. Efter några bitar var det godispaus igen, sedan några till. Perfekt. Lagom. Gott. Skönt. 
 
Tanten bredvid mig sneglade demonstrativt mot mig varje gång jag lät med godispåsen. Kanske hade inte situationen inletts så smidigt heller, precis när vi satte oss gled min handväska ner bakom sätena framför och jag hade inte stängt facket ordentligt... Efter att ha knölat in oss innanför tanten och hennes man fick jag alltså krypa runt på golvet och försöka få tag på min mobil, hemnycklar m.m. "Klant" flinade sambo. Jo, tack älskling, det kunde jag inte komma på själv.. ;) Dessutom är jag vad jag kallar en målinriktad godisätare, alltså gräver jag helst runt i min påse tills jag hittar just den där biten jag var sugen på. Inte så himla lyckat på en bio i minsta salongen där tystnaden var total och där filmljuden bestod av en lugn vind.
 
Kan ni också vara sådär fumliga?
Ibland känner jag mig verkligen som Bridget Jones m.fl., 
när man ska gå in i ett rum och fastnar med kläderna i dörren. 
Eller snubblar på en kullersten (speciellt i Lund)
Tappar ut något annat när man ska fiska upp mobilen. 
Får gräva i hela väskan vid kassan innan man hittar plånboken i jackfickan. 
 
I alla fall. Idag är vi snart klara med tvätten, så skönt! Senare ska jag träna, klockan ett blir det gympa medel, efter det städa lite här hemma och sedan klockan sex kommer mamma och storebror! Middag hos oss, woho. Ska bara komma på något att laga?!?!
 

Hoppas ni får en fin lördag!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela