ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Sconesafton med smörkonst!

Publicerad 2013-04-22 20:23:26 i Allmänt,

Hej!
Kallt, grått och tretimmarsföreläsning om vinningsbrott: ja, en lång start på en måndag!
Men efter att ha pluggat någon timme begav jag mig till Malmö och en ansiktsbehandling: så skönt! Somnade med ansiktsmasken på till avslappningsmusik, vaknade tio minuter senare och fick panik av att jag inte såg något (på grund av bommulstussarna på ögonen, doh...). Tåget tillbaka hem, svettades i min ulltröja och långkalsonger, så smet in på toaletten och drog av mig lite av extralagrena. Istället insåg jag att jag inte hade en BH på mig under och tanten som satt mittemot mitt tågsäte harklade sig x antal gånger och blängde menande på min byst som var något synlig under en långärmad tight tröja.
 
Men väl hemma hade sambo fixat kaffe och gav mig en lång kram innan han gav sig ut på joggingrunda. Och som den härliga flickvän jag är (/kan vara) ställde jag mig och bakade scones! Härliga, underbart goda scones, med lite solrosfrön på toppen. Dukade fint, fixade en kanna te och formade smör-rosor. 
 
Så, lite matinspiration:
Innan ugnen!
Smörig konst!
Fin-dukat!
Bästa pålägget: smör, ost och fikonmarmelad!
 
Efter att ha smält maten lite masade jag mig iväg till ett medelgympa-pass och segade mig igenom. Lite för mycket skumpande med lite för mycket scones i magen: sådär!
Så, nästa gång håller jag mig nog till att äta kvällsmat efter att jag har tränat faktiskt!
 
Nu är det soffslöande med sambo, imorgon har vi lite sovmorgon och efter skolan ska jag träffa älskade, fina A!
 
Hoppas ni har haft en fin måndag!

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-04-22 23:38:27

Vilken fin flickvän du är, såg fantastiskt gott ut. :-)

Stor kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela