ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Otydliga budskap!

Publicerad 2013-04-04 19:06:00 i Allmänt,

Oj oj oj, 
förlåt om föregående bilder provocerade!
 
Givetvis handlar kroppsbyggnaden också om genetik, ni ahr helt rätt. Vi ser inte likadana ut vi människor! 
 
MEN det jag menade var att ge en bild av en frisk, väldigt normalviktig kropp som jag har lärt mig att acceptera, ja rent av tycka om! Trivas i! Ändå har jag aldrig vägt såhär mycket i hela mitt liv.
 
Och jag tar in vad vissa av er kommenterade, om otight kropp, hängmage och så vidare. Vet ni vad? Jag har inte just de komplexen, men däremot kämpar jag med en stor rumpa (som jag inte riktigt vet vart jag ska göra av alltid!), stora bröst som blev ännu större när jag började på p-piller. Om jag spänner den där rumpan syns det några celluliter. Och om jag sitter ner blir det några mjuka veck på magen. Låren går ihop, på vissa bilder har jag en tydlig dubbelhaka. Hey, vi ser olika ut! Vi har våra egna små olikheter och det är bara en del av oss. I flera månader hade jag säkert mer än gärna bytt kropp med er (speciellt dig Bea, du är ju toppenfin!). Men det fungerar ju inte så. Så nu fokuserar jag på min kropp. Inte skavankerna, utan de delar jag tycker om. När man vågar erkänna att det faktiskt finns fördelaktiga "bitar" på sin kropp. 
 
Så, mitt budskap var och är egentligen: du kan ha ett BMI på över 22 och vara snygg!

Så våga testa. Inte så mycket för kroppen egentligen, men det är ju oftast vårt utseende som skrämmer oss, eller hur? Men för dig. Som människa. För att känna, tänka, uppleva, minnas, lära, skratta fullt ut och när du vill!
 
Låt inte en liten siffra förstöra ditt liv: livet består inte av siffror egentligen!
Bara potentiella minnen!
 
 

 

Kommentarer

Postat av: LS*

Publicerad 2013-04-04 19:32:20

Alltså, jag insåg så fort jag stängde datorn hur bitchig jag lät nedan! ;-) Nu hann du före med ganska exakt det jag också ville förtydliga med :-)
Du är skitsnygg, men jag vet att alla har sina hang-ups. Jag är säker avis (och därav bitchigheten?) på att du, oavsett dina, ser mer ut som en kvinna "ska"... Men jag vet bättre och orkar inte bry mig längre. Eftersom jag testat de flesta vikter och levnadssätt vet jag att jag får köpa den kropp jag fått. Sorry, den blev inte snyggare vid BMI 22 än 14 (eller än 24 för den delen). Men den MÅR bra och är stark.

Vissa kanske tycker att det är störigt att du knappt behöver träna för att få så fina muskler... Själv skulle jag aldrig klara bara ett pass i veckan, så endorfinberoende som jag är av min gruppträning med hög musik - så jag tycker snarare synd om dig ;-)

Klart man kan va snygg vid högre BMI. Men jag får nöja mig med välmående istället för utseende... Inte fy skam, direkt :-)

Svar: Haha, men åh!Fortsätt gärna kommentera när du orkar ;)
Ja, jag SAKNAR verkligen träningen, idag var det jättekul! Så ska försöka komma igång liiiite mer, i alla fall två gympapass i veckan för det är ju härligt!!!

Äh, du får vara arg på min mamma istället (det är jag med ibland), hon har typ snyggare kropp än mig och är snart 51 år gammal ;) Det roliga är ju att vissa dagar avskyr jag den där stackars kroppen och vill bara ha någon annans, haha, så vi är nog lika goda kålsupare!

Välmående är faktiskt det viktigaste för mig med, det är värt allt. Att vara PIGG (nåja, oftast i alla fall) och ORKA saker!

Kram igen :)
ungefaer.blogg.se

Postat av: LS*

Publicerad 2013-04-04 19:34:01

Men å! Nu låter det ju som om jag tycker du bara kör på utseende och skiter i hur du mår, som nåt annat träningsfreak/hälsohetsare... Mao: jag lägger ner kommenterandet för idag!

Om du ska minnas nåt av vad jag babblar så är det väl ATT jag gör det. Vilket betyder att jag läser din blogg vilket betyder att jag gillar det du gör och tror på dig som person! :-)

Svar: Hahaha, jag tog det inte som en pik, men kände att jag behövde förtydliga mig!
Härligt att höra, tack för kvällens leende :D

Kram
ungefaer.blogg.se

Postat av: LS*

Publicerad 2013-04-04 20:06:30

Du svarar lika fint som du skriver! :-)

Men jag väljer att glömma allt detta ändå (eftersom jag har för mig att du också går på Gerda - ett av mina träningsställen - och är alldeles för fegis för att se bloggare IRL...)

Ha en fortsatt nice evening!

Svar: Åh, tack!Nä, du det är lugnt, Friskis och Svettig (höhö) som gäller! Men om du ser mig IRL så ropa hej, så vinkar vi bara lite om du vill det :)

Och du, du med! Ha en riktigt härligt torsdagskväll, snart helg (jippie!!)
ungefaer.blogg.se

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-04-05 16:14:22

Jätte bra skrivet :)

Svar: Tack! :)
ungefaer.blogg.se

Postat av: Linda

Publicerad 2013-04-06 07:29:54

Bilderna var inte provocerande utan inspirerande!!
Mera bilder:-).

Svar: Haha, tack! Will do! :)
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela