ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Och så i träningskläderna, mot friskis!

Publicerad 2013-04-04 16:05:09 i Allmänt,

Lite mer bilder?
 
Haha, spännis bild ;)
Men det är en liten tankeställare också.
Jag har ett BMI på ca 22 nu *applåder*, 
och jag tränar väl ungefär... en gång i veckan?
Inga smygövningar.
Inga övningar alls faktiskt här hemma.
Men min kropp ser ut såhär.
Den bygger gärna muskler tydligen. 
Lite vardagsmotion till och från skolan, 
mycket mat och en del godis!
Och en väldigt skön soffa..!
 
Det GÅR att ha en fin kropp vid BMI 22 också. DIN KROPP. MIN KROPP! Och du behöver inte slita som ett djur, du behöver bara ta hand om den!!!

Kommentarer

Postat av: Beatrice

Publicerad 2013-04-04 17:11:16

Jag kan ju säga att jag har BMI 22 och har en kropp som är långt ifrån din.. Allting beror på hur man är bygd från början. Jag har en väldigt otight kropp medan din ser väldigt tight ut. Platt mage, min är långt ifrån platt.. Mindre armar än dig har jag nog.. Så allt mitt har verkligen satt sig konstigt.. Men ja.. Alla är vi olika bygda. Har förövrigt en ny blogg.

Svar: ÅH Beatrice!!! Det var VERKLIGEN inte meningen att såra någon! Och jag blir också lite irriterad på dig, för förstår du inte att jag har hatat den här kroppen så enormt mycket? Jag är SÅ stolt över att jag är just stolt över den idag just nu, att jag bara vill skrika ut det! Det känns som att jag har löst ett fyra år gammalt mattetal. Är bara rädd för att imorgon svullnar magen upp och jag känner mig ful och värdelös. Du vet ju hur det där fungerar!
Om du såg dig själv utifrån mina ögon hade du förstått hur vacker du är. Du är en stor inspiration till mig!
Stor kram och ursäkt fina du <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-04-04 17:15:34

Fantastiska, vackra, fina Emma! Den kropp du har nu är belöningen för ditt hårda slit och din kamp mot ätstörningen. Var stolt, jag är iallafall stolt över dig! Du är en grym förebild!
Kram

Svar: ÅH, jag ÄR stolt, så jävla stolt. Mest stolt över att vara STOLT över min KROPP, det är en galet härlig känsla!!!! Så många år av hat, äckel, misshandel och så äntligen idag: pang! Den här kroppen är ju tjusig, på sitt eget vis! :DSTORA enorma kramar till dig, min kära vän <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: annii

Publicerad 2013-04-04 17:45:31

vackraste!!! no need to say more. så STARK (i dubbel bemärkelse haha)

Svar: Underbara fina du! Ska sätta mig och mys-svara på ditt mail sedan, jag ÄLSKAR att få mail från dig!!!!! <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: LS

Publicerad 2013-04-04 17:52:17

Glad för din skull att du är stolt och nöjd... Vill dock bara som Beatrice påpeka att allt beror på hur man är byggd.

Vid BMI 17 börjar min mage hänga ut över byxorna och se rejält degig ut (detta är ingen ätstörd tanke, utan bekräftad av andra helt objektivt utifrån bilder). Trots ca 4 träningspass/vecka (något jag alltid ägnat mig åt, oavsett om jag vägt 30 eller närmare 70 kg - över 45 kg har jag alltid varit vältränad och i god kondition hälsomässigt) Musklerna jag vet finns där inne kommer aldrig fram på ytan.

Mao: Det GÅR att ha en rätt oformlig kropp som både underviktig och normalviktig också.

Jag är för gammal och ätstörningsutröttad för att bry mig längre, men det kändes ändå viktigt att påpeka att kroppsformen faktiskt inte bara styrs av mat och träning... Och alla har inte turen att se ut som du!

Svar: Jag är verkligen tacksam för att du tog dig tiden att skriva till mig!Försökte rätta till och förtydliga i ett ytterligare inlägg, det var verkligen inte meningen att vara så...trångsynt?

Turen att se ut som jag.. Jag vet inte, det är ingenting jag har varit nöjd med als förrän den senaste tiden. Jag är stolt över att jag är just stolt över mig själv, vid en ytterst normal vikt! Det är en mäktig känsla! Men jag tror du vet vilket hat jag har känt inför den där kroppen. Så det var en lång väg, som säkert inte är slut än!

Tack igen!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Beatrice

Publicerad 2013-04-04 20:00:29

De var absolut inte så jag menade finis, absolut inte.. Jag ville bara poängtera att alla är olika bygda heh.. Att du har en sjukt fin kropp utan träning på BMI 22 och min kropp är 1000 gånger fulare än din, på samma BMI!

Jag förstår att du är glad över att acceptera din kropp, för jag vet att du har hatat den.. Det brukar man göra vid en ätstörning. Du ska var STOLT.

Du har ju dock inte sett hur min mage verkligen ser ut, i en sådan där klar bild du tagit. Men du ska få göra det sinom tid. Kram finis <3

Svar: Men åh, du FÅR INTE skriva "1000 gånger fulare än din", för jag LOVAR att det finns människor som avundas dig DIN kropp knasis!!!Vi är bara lite tröga som inte inser det <3
Stora varma kramar!
(Du, jag hatar också att ha mens. Hela kroppen känns som ett ufo!!!)
ungefaer.blogg.se

Postat av: Beatrice

Publicerad 2013-04-04 21:48:22

Skoja inte.. Känns som en annan person hoppat in i mig nu, helt sjukt. Någon annan har tagit över min kropp :'( <3

Älskar dig kramis <3

Svar: <3 <3 <3 !!!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-04-05 16:13:15

Åh vackra du vad snygg & grym du är! Isnpiration!!!! :D

Svar: Åh, tack fina fina du! :)Ska fortsätta och försöka peppa både mig och er andra!!!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela