ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Min söndag

Publicerad 2013-04-07 18:46:00 i Allmänt,

Hej!
 
Ynklig, lite nedstämd, ont i kroppen: mens! Yeeeey...
MEN trots det, så har jag haft en bra söndag, minus en del tjafs med sambo. Bullbak, med härliga studentlösningar (har ni sett någon kavla med en vodkaflaska med bakpapper på?), resulterade i supergoda kardemumma/vaniljbullar och härlig kompis-fika. 
 
Annars är jag förlamande trött. Ont i huvudet. Lite ledsen i kroppen. 
 
Jag fick en kommentar om föregående inlägg: jag "borde ha orkat/hunnit" åka på födelsedagsfikan. 
Men saken är inte fullt så enkel som att jag missar lillasyskonets kalas. Det finns tyvärr viss historia i min "familj" som har inneburit spordaisk kontakt med pappa och hans nya familj, och en hel del mönster jag måste gå emot. Detta innebär att jag gjorde det här valet. Att jag inte skulle vara "en bra förebild" för min halvlillasyster... Det sved att läsa. Men som sagt, bilden är inte så enkel. Och jo, jag tycker att jag är en bra förebild. Nu. Faktiskt. Så det låter jag nog rinna av mig. Jag har gått igenom så mycket och tagit mig enda hit, till en fungerande vardag med härliga människor och en bra självkänsla. Det önskar jag att jag kan stötta alla, inklusiva samma lillasyster, till. Inspirera till. De senaste veckorna har varit tuffa och väldigt krävande, om jag hade kört vidare på "borden" och "måsten" just nu hade jag nog bränt mig lite. Vilket jag har lärt mig att känna igen varningstecken för och se till att lyssna på. Och om lillasyster inte kommer på någon av mina framtida födelsedagsfikor av liknande anledning så kommer jag acceptera och stötta henne i det. För så är livet ibland. Antagligen kommer jag upp en runda nästa helg, och kan ge present och krama henne lite då. Och nu kommer jag inte urskulda mig mer, för jag känner att det var rätt beslut och kommer fortsätta att känna så!
 
Nu ska jag faktiskt bara gosa ner mig med sambo och bli lite ompysslad. 
Sedan är det första avsnittet av Twin Peak ikväll här hemma, har någon av er sett den?
 
 

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2013-04-07 20:57:16

Alltså, du verkar vara så sanslöst klok du. Visst är du typ 22? Jag är 32, och börjar först NU komma till insikter av din kaliber. Men det är väl just det som är grejen, det är insikter man själv måste komma fram till. Räcker inte att höra från någon annan. Det är väldigt mycket ahaupplevelser för mig att läsa dina inlägg. Och jag måste säga att du verkar sjukt stark, och det är helt uppenbart att du är helt och hållet inne på rätt spår! Stor kram och stort tack till dig för en suverän och helt outstanding blogg i kategorin bli-fri-från-ätstörningar/hitta-sig-själv (mer och mer fokus på hitta sig själv vilket verkligen bevisar att du har brutit dig loss och väljer att inte kompromissa med någon ätstörning!)!

Postat av: Silverglitter

Publicerad 2013-04-08 10:20:51

Snälla nån, nu missförstod du mig helt och hållet! Jag menade att du, genom att göra den prioritering/det val du gjorde, ÄR en bra förebild för henne. Mycket bättre än vad du skulle varit om du trots din egen känsla inför det hela åkt dit.

Jag måste ha uttryckt mig otroligt otydligt, och det var inte alls meningen. Jag menar alltså precis tvärt emot din tolking!!

Kramar.

Svar: Hahaha, jahaa!!! Det lät på helt andra hållet och jag blev lite förvånad. Samtidigt är det bara bra för mig att tänka igenom mina bselut en gång till, så det gör absolut ingenting fina du!
Dessutom fick jag känna efter och faktiskt upptäcka att jag tycker att jag är en bra förebild, så som kag prioriterar nu!
Förlåt om mitt inlägg lät argt, jag försökte vara mer neutral och reflekterande!
Kramar!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela