ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Min senaste craving...

Publicerad 2013-04-11 20:55:06 i Allmänt,

En liten bekännelse såhär på kvällen?
Haha, jag har äntligen förstått grejen med frukt och kvarg!
 
Det hela började i lördags kväll. Frysen var sådär obehagligt glasstom och mensmonstret inom mig skrek efter glass "Du vill ha glaaaasss, glaaaasss, kallt och gott och ååhhh". Ja, ni vet.
 
Vad göra? Jo, jag hittade en stackars undangömd påse med frysta jordgubbar som vi köpte hem till drinkar för ett tag sedan (en av guds bästa uppfinningar måste vara strawberry daiquiris?!). Huumm... Banan? Yes. Men... Hum... Äpple? Njae? Eller? 
 
Micrade jordgubbarna lite och hällde av jordgubbsvattnet, skar ner den halva bananen och tärnade äpplet. Mixade, lite slarvigt. Vevade ner kesellan och kände ändå att något saknades när jag provsmakade. Aha! Lite socker! Två teskedar= perfekt! 
 
Och så har det fortsatt, kväll efter kväll. Micra, skära, mixa, blanda, söta. Mumsa! 
 
Så, om ni har lite frukt/bär hemma och utöver det har kesella eller turkisk yoghurt: testa! 
 
Det kan vara så att jag bara har varit otroligt efter och inte insett det förrän nu. 
Men även om så är fallet, kanske det finns någon annan där ute som också har missat det!
 
 

Kommentarer

Postat av: LS*

Publicerad 2013-04-12 10:53:51

Fast nu är ju frysta bär farliga! ;-)

Svar: Hahaha, jaaa! Vafasiken, och här har jag mumsat på frysta jordgubbar, som de varnade extra mycket för! Dooh..
ungefaer.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-14 21:18:15

Kvarg + bär.. Gud vad gott de är! <3 Jag har också mumsat en himla massa jordgubbar tidigare, lite hallon också.. Men sedan "varningen" om hepatit A har jag micrat de faktiskt.. Man ska koka de i minst 1 minut för att "koka bort eventuella bakterier..". Så jag micrar typ 3-4 för att vara säker.. (a)

Sen kan du ju testa kombinationen keso + cankao (om du inte har cankao går kakao + socker eller annan sötning bra..) banan, jordnötssmör och riven kokos! Kvarg + cankao/ whatever går ju också med med den toppingen! Eller så mosar man en banan, har i lite kakao + sötning + 1 msk jordnötssmör.. Blandar så gott de går! In i mikron några sekunder så den blir mer "rinnig" och toppar gröten/ kvarg med den.. MUUUUUMS! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela