ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Första dagen på praktiken, sambobråk, pappa-middag

Publicerad 2013-04-08 21:23:59 i Allmänt,

... och avslutningsvis en ansiktsmask!
 
Jag har haft en F A N T A S T I S K dag, verkligen! Jag brinner verkligen för åklagaryrket, även om jag mest småpyrt lite innan från och till. Problemet med en jur.kand. är att du kan bli så olika saker, på gott och ont! För ditt val är inte klart när du väl valt att utbilda dig till jurist. Om det nu någonsin är det... 
 
I alla fall, jag är helt slut i rutan efter en heldag på Åklagarkammaren! Vansinnigt intressant. Superkul. Förbaskat trött. Efter en natt på soffan (sambotjafs igår), var jag inte lika pigg som jag borde varit, men jag längtar tills imorgon.
 
Efter att jag kom hem, lite innan fem, fick jag snabbt slänga i mig något, pussa på sambo (vi är sams) och sedan kom pappa och hämtade upp mig tillsammans med lillebror. Inom Systemet, plocka upp en pava och sedan hem till storebror. En lyxig supergod version av spagetti med köttfärssås, lite allmänt babbel och sedan var det dags att traska hem redan vid halv nio: min kropp har somnat!
 
Nu ligger jag i sängen och läser lite, slösurfar och njuter av en uppfriskande the Body Shop-mask (dö mensfinnar, dö!). Om en stund kanske jag letar rätt på ett påskägg och mumsar lite...
 
Hoppas ni har haft en fin måndag där ute i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela