ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Familjär middag och en solig söndag

Publicerad 2013-04-28 17:34:58 i Allmänt,

Det var supermysigt igårkväll!
Mamma, storebror, sambo och jag. God mat, god valnötskladdkaka till efterrätt, lite portvin och mycket snickesnack. Sådär avslappnat, som det gärna blir med familj. Maten blev sådär god så att man bara vill äta det idag igen...Vilket vi ska! Rotfrukterna petade jag precis in i ugnen, kycklingen är förberedd ;)
 
Idag var jag på träningspass vid elva, träffade nya träningskompisen då ;) Hon verkar supertrevlig, en lite avslappand tjej som har nära till ett skratt. Efter det gjorde jag och sambo crepes, urgott med kyckling, grönsaker, matlagningsgrädde, lite pesto och rätt mycket tryffelolja...!!! Proppmätt satte jag mig på cykeln och gav mig av in till Stortorget, träffade E och krängde ännu en glass från Glasskulturen. Toblerone-vildhallon var en riktigt bra kombination, ackompanjerat med skratt och småskvaller ;) En kaffe i solen efter det så mådde jag som en kung. En något sprängmätt men väldigt lycklig kung. 
 
Nu är jag i alla fall hungrig igen och helt slut efter en intensiv dag!!! 
Ikväll ska vi bara slöa lite här hemma, senare ska vi se en film som jag har fått äran att välja! 
Några tips???
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela