ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

En måndag

Publicerad 2013-04-15 17:22:07 i Allmänt,

Solen kom aldrig riktigt igenom molnen idag.
Och jag har mest suttit inne, på föreläsningar och sedan pluggat på biblioteket mellan det. Efter ha blivit bjuden på falafel av sambo, gaaah vad falafel med fetaost är gott! 
 
Dagen till ära (dvs, måndag och varmt väder) blev det klänning:
 
En nya favorit som fick ersätta några av de gamla!
När jag och sambo kom hem satte vi oss på balkongen med varsin kopp kaffe och några tinade hembakade kardemummabullar: riktigt härligt! För någonstans känner man ju ändå att det kommer bli varmare och varmare nu, livet kommer förflyttas utåt. Tänk er kvällar med några kompisar, kalla öl och möjligtvis en kofta när solen har gått ner..! 
 
Fick ett fint SMS av Anni i morse, den människan kan verkligen göra mina dagar! En liten påminnelse om hur fint livet är, speciellt nu när våren har kommit igång. Tack Anni <3

Nu ska jag, i vanlig ordning, sätta mig och plugga ett tag (suck), ikväll ska jag se andra avsnittet på Torka aldrig tårar utan handskar. Såg det första igår kväll, och jäklar vad starkt... Kanske är det därför jag har undvikit det så länge, den där tunga serien. Men så sann. Jag satt med en påse Never Stop och hulkade lite för mig själv i soffan, sambo kom ut och tittade till mig. Känns sådär att det var första avsnittet: nu lär det bara bli mer och mer sjukdom och sorgligheter.
 
Nåväl! Plugga...
 
 

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-04-15 21:01:26

Gud vilken fin klänning!! :-) och tjej också såklart :-) kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela