ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

En härlig lördag med några krokar

Publicerad 2013-04-06 21:42:35 i Allmänt,

Heej!
Vilken dag! Vaknade vid åtta, låg och läste någon timme innan sambo vaknade. Mumsade frukost i godan ro, pluggade lite, käkade blodpudding till lunch (varför inte boosta med järn ett tag?), tränade ett gympapass 13-14 med säkert femton pensionärer, duschade och käkade hemma, cyklade in till stan och mötte upp fina K, satt i solen vid domkyrkan och snackade om allt och inget. Träffade två andra vänner, satt tillsammans. Sedan var klockan nästan fem, cyklade hem, lagade lasagne med sambo, vi höll på att svälta ihjäl innan den var klar och laddade med varsin oskalad morot i soffan som lyxig förrätt. Mumsade två berg lasagne (med ketchup, till sambos fasa), myste hemma och såg Rapport. Sambo ville bara ha en skrivarkväll för sig själv: jag vill bara ligga och läsa lite, blogga (=slöa!). Men sedan ringde hans kompis och nu är han iväg med sina kompisar. Jag får vara med om jag vill. Men jag vet inte. Hängde med dit först (inte långt) men möttes av hans två killkompisar som satt och spelade FIFA. Och som inte stängde av det.
 
Varit lite rörigt med vissa familjeförhållanden, jag känner att min utvärdering av människor runt omkring mig ger vissa jobbiga resultat. De där kraven jag känner att jag inte vill tumma på... 
 
Lillebror och jag pratade precis, jag saknar verkligen honom. Tänk världens mjukaste, goaste kille? :)
 
Sambo ringde nu och bad mig komma tillbaka. Hurm. Dra på jeans igen, slita mig från min kopp te och vara trevlig? I-landsproblem! Men det känns roligt att han är mån om att ha med mig, innan har han snarare försökt få egen tid. Så jag får väl ta en för sakens skull: På med jeansen igen alltså! 
 
Vad gör ni ikväll?
Oavsett, ha en riktigt fin lördag!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela