ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Bästis, Malmö, blodpudding, redovisning och solsken!

Publicerad 2013-04-04 14:08:14 i Allmänt,

Torsdag, REDAN!?
Redovisningen gick bra i morse, dock hade sambo misslyckats med att ställa alarmet= gaaah! En halvtimme senare än planerat, och fick stressa med frukost (jag hatar att stressa på morgonen!). Stackars sambo fick utstå lite okväde, men vi kom iväg i tid och allt gick bra. Mycket bra, till och med! 
 
Igår var en jobbigare dag, samtidigt som jag räddade den genom att åka ner till Malmö. Min fina fina älskade M mötte upp mig på Triangeln, sedan strosade vi inom Emmaus för att sedan inhandla falafel (15kr på Middle east!). Vi gick till Pilen, satt och käkade på trappan nedanför vattentornet. Minus lite sporadiska sandstormar och några störiga canadagäss var det väääldigt mysigt. Efter denna spartanska lunch släpade vi oss runt ett varv, och diskuterade ditt och datt. Tre timmar senare tog jag tåget hem med den där varma känslan i magen, som man bara får av att träffa väldigt härliga fina vänner!
 
Kom hem, fick ont i magen igen. Spänd, värker. Helvete. Struntade i att träna och tog en liten promenad med sambo, försökte plugga lite... Satt och tänkte. Var enormt trött hela dagen, blir ni också sådär matta av all sol???
 
När jag kom hem från skolan idag var det dags: blodpudding. Bindväv, grisfett, grisblod etc. Mums? Eh... ja!

Lite läskigt. Men efter att ha sniffat lite på den och börjat steka den intalade jag mig själv att det är precis vad jag behöver. Jag menar, bara 100g blodpudding innehåller 110% av dagsbehovet av järn! Och jag käkade lite mer än 200g (halvt paket!), så snacka om järnboost! Till det, råriven morot med citronsaft på, och så lite yoghurt blandad med lingonsylt: mycket bra och framförallt jäkligt snabbt och enkelt!
 
Lagom mycket smör va? ;)
 
Igår fick jag en så jäkla bra idé. Som ni kanske inte vet så bor jag och sambo i en fyra. Ett rum är sovrum, ett vardagsrum, ett arbetsrum och en "salong" (typ... läsrum?). Fördelning har i alla fall blivit: Emma intar soffan och får kanske inte så mycket ro vid pluggande/skrivande. Sambo stänger gärna in sig i "vårt" arbetsrum. Briljanta idén: flytta mitt skrivbord till "salaongen" och göra det till "mitt rum". Eller i alla fall min arbetsplats. Jag har svårt att sitta inne i vårt nuvarande arbetsrum om sambo sitter där. Ni anar inte hur stressande det är att bo och leva med någon som pluggar samma sak som en själv, men är mycket med skoldisciplinerad... -.- Innan hade jag ofta konstant dåligt samvete över hur lite tid jag lade på min skola, medan sambo kunde plugga intensivt hela dagar. Medan jag kämpade med ätstörningen. Tänkte siffror, rastlöst irrande, svårt att koncentrera sig och läsa. Dessutom vill jag kunna sitta lite för mig själv också. Även om jag är en social människa har jag gärna min egna vrå, sedan får det gärna vara någon annan HEMMA samtidigt. Eller inte. Det blir mindre och mindre viktigt, faktiskt. Ensamhet skrämmer inte mig så mycket, speciellt inte när jag väljer det själv. Då känns det ibland som en lyx!
 
Nu ska jag sätta mig och plugga undan lite, sedan ska jag på ett gympa medel-pass kl 16:30! Ska bli skönt, idag. Magen känns bättre!
 
Det har trillat in lite frågor i kommentarsfältet: Härligt!!!
Tänkte låta det bli mitt kvällsnöje idag! 
Så håll utkik...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela