ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Att ha rätt!

Publicerad 2013-04-14 16:56:18 i Allmänt,

Japp!
För jag fick en fin helg, och inte bara fin utan alldeles...alldeles underbar! (Askungen-citat).
 
Inte en bal på slottet, men fina bästis kom hit på middag igår. På dagen hade jag och sambo varit en sväng inom Malmö: jag hann förälska mig i en tavla på SopStationen och sedan strosade vi runt i västra hamnen. Bästis kom vid sex, en stressad A ringde och sa att hon skulle möta upp oss på bowlinghallen vid halvåtta. Alltså: bowling är så himla kul! Sambo var med på tjejkvällen och det är härligt att se nära vänner och ens sambo tillsammans. Det är viktigt att ens vänner fungerar med den man är tillsammans med. Alltförlänge har vi umgåtts med bara några vänner tillsammans, men i övrigt umgåtts varförsig med äldre vänner. Bra på ett sätt, men det känns lite tråkigt att inte helt oproblematiskt bjuda alla på en fest osv. Vi jobbar på det. 
 
Efter bowlingen gick vi hem hit igen och mumsade min (superlyckade, hehe!) nöt-kladdkaka (alltså minus kakao, nötkräm i smeten och hackade valnötter, sedan lite dumlebitar på toppen och kokos i botten= OMG!) och fina A hade köpt med sin två Häagen-dazs. Så en oöppnad är kvar i vår frys, i väntan på en A-myskväll! 
 
Med ett leende drunsade jag i säng: imorse käkade jag och sambo en långsam frukost och sedan stack vi och tränade. Efter det har jag suttit på balkongen och pluggat, det är helt galet skönt i solen! 
 
Jag inser själv att jag just nu låter som en kvittrande någonting, men det är bara så gött att leva just nu. Efter alla veckor med bråk här hemma, efter dagarna i Malmö och sedan en intensiv praktik så är jag tillbaka på banan! Ni vet, när man har gått igenom något nödvändigt men jobbigt och sedan har dammet lagt sig lite, man har samla ihop nya krafter? Precis så känns det!
 
Ikväll blir det köttsfärspaj och slöande, 
för det är så jag mest uppskattar mina söndagar!
 
Vad har ni gjort i helgen?
Jag hoppas ni har det bra där ute i solen!

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-04-14 19:33:25

Låter som om du har haft en riktig toppen helg!Härligt att höra:-)

Min helg har också varit fin. Kompismys i Gbg, fredagsmys med räkor hemma, kalas för fina farmor med släkten och sen massa mys med familjen. En helg full av energiladdande, :-)
Kram

Svar: Åh vad kul att höra!Låter som utvalda favorite bland personer också, det är verkligen härligt att vara med de där människorna man älskar mest! Och det är guld värt att somna med ett leende på en söndagskväll, med den där känslan av att kommande vecka kommer bli bra. Jag tror verkligen det möjliggör mycket mer.

Så himla glad att du skrev till mig, jag tänker på dig och skickar stora kramar!
<3
ungefaer.blogg.se

Postat av: Beatrice

Publicerad 2013-04-14 21:15:43

Ser ut som din helg varit fantastisk! Bowling är ju så kul ju! Jag älskar bowling. Spelade mycket förut då mormor och morfar hade bowlinghallen här jag bor.. Spelade i princip varje dag, haha.. Det är väldigt viktigt att tjejkompisar går bra ihop med killen man har, absolut! Kul att han var med. :) Nöt-kladdkaka lät spännande :O <3 Att känna att man kan leva livet.. Bästa känslan ever! Skönt att du är tillbaka på banan föresten, älskade Emma! Efter regn kommer solsken, eller hur? <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela