ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Äntligen fredag!!!

Publicerad 2013-04-12 20:24:00 i Allmänt,

Praktikveckan är över!

Och jag känner mig en aning överkörd, haha, jag har varit så trött sedan jag kom hem runt tre. Sambo och jag strosade iväg till gymmet, idag var jag verkligen sugen. Vi körde ett kort pass bara, sedan gick vi inom Netto här hemma och köpte med oss färska svampar, tomater och mozzarella= myskväll! En halv flaska rödvin stod i skåpet här hemma, och en burk med hemgjord broccolipesto i kylen... 
 
En klar Emma-favorit just nu!
Och vet ni vad? Denna veckan har jag inspirerat praktikkompisar till att laga egen mat och ha med som matlåda, mat så som klassikern spagetti med köttfärssås och så vidare! Visst, det är ingen stor sak egentligen, men det känns så häftigt att inspirera till vanlig mat istället för att bli utfrågad om bra bantningstips, alternativt ha någon sneglandes på ett litet berg med isbergssallad. Friskhetstecken? Enligt mig själv, ja!

När sambo och jag kom hem kröp han ihop i mitt knä och sedan somnade vi så i soffan. Och fast nacken är helt stel och benen har domnat så vaknar man med det där nöjda leendet: jag är kär. Sakta började vi röra oss mot köket där vi tillagade denna delikatessmåltid. När jag överslagsräknade lite kom jag fram till att det kostade oss cirkus 15 kr var! 
 
Denna veckan har inneburit mycket för mig:
Jag har varit en frisk Emma, på en ny plats med på sätt och vis nya människor omkring mig.
Jag har blivit inspirerad till ett yrke och fått lite mer långsiktiga karriärsmål. 
Jag har ätit en sockerbit rakt upp och ned, för att mitt blodsocker bokstavligen talat låg vid anklarna och hulkade. 
Jag har tagit bussen för att det var tråkigt att gå. 
Jag har inte tränat, eftersom jag har känt mig för trött och velat göra annat på kvällarna. 
Jag är sams med min storebror.
Jag har hittat bättre förhållningssätt mot sambo och även valt mina strider, mina gränser. 
Genom det har vi en mycket bättre stämning här hemma. 
Jag har bett sambo bara sitta och krama mig för att jag kände mig mens-deppig.
Jag har känt mig vacker någon gång varje dag.
Jag har saknat min egentid (!!!)
Jag har saknat mina vänner, men insett och känt mig trygg i att de finns kvar i alla fall.
m.m. 
 
Och nu är det fredag, jag har säkert en härlig helg framför mig. Imorgon ska jag och sambo ner på Moderna i Malmö, sedan ska jag träffa bästis på kvällen. På söndag... Vet jag inte! Men oavsett: det blir bra!
 
Hoppas ni alla har en mysig fredagskväll, 
snart ska jag gotta ner mig framför Twin Peaks och mumsa hemmagjord bananglass och Never Stops..!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela